"אמאבא ממלאים תיקים": זהו שמו של הפרויקט הגדול בארץ לאיסוף תיקי בית ספר למשפחות מעוטות יכולת, שנמצא בימים אלה בעיצומו. השבוע נצפה ראש העירייה רחמים מלול משתתף בפרויקט יחד עם בנו ונכדו.
זו השנה התשיעית, שבה ליאת גולדשטיין מרחובות, מנכ"לית פורטל ההורים אמאבא, לוקחת חופש מניהול הפורטל ואוספת תיקים לכל ילדי ישראל. לפני שש שנים, במקביל לפעילותה של ליאת, החלה קבוצת פעילים רחובותיים "המלאכים של רחובות" בהובלתו של יניב עבאדי, לאסוף גם הם תיקים תחת הכותרת "ילקוט לכל תלמיד". המטרה הייתה לארגן פעילות קהילתית ולגרום לתושבים לתרום ולפעול אחד למען חברו.
לפני שנתיים, שתי היוזמות התאחדו לפרויקט אחד משותף, ויחד עם ראש העיר רחובות, רחמים מלול, ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, ובשיתוף ההנהגה ההורית העירונית ברחובות, הפרויקט המשותף "אמאבא ממלאים ילקוט" הפך למעצמה ארצית.
הורים מכל הארץ תורמים ילקוטים יד שנייה (במצב תקין בלבד) או אף ילקוטים חדשים בתרומה למען ילדים נזקקים, ובנוסף ציוד לבית הספר (עפרונות, עטים, מחקים, מחברות, קלסרים ועוד) שממלאים בו את הילקוטים למען הילדים.
כבר בשנה שעברה חולקו בתרומה למעלה מ-3,000 תיקים לילדי ישראל. הפרויקט מאגד בתוכו פעילים חברתיים, עמותות חסד וחברות עסקיות, וכולו למען הקהילה וההבנה כי מגיע לכל ילד בישראל להתחיל את שנת הלימודים עם תיק מחודש מלא ציוד.
בשנתיים האחרונות הפרויקט התרחב עוד יותר כשמשפחות רבות הבינו כי הוא מעודד קיימות, וילדים רבים מגיעים בכדי להחליף התיק שלהם בתיק אחר ובכך חוסכים גם לסביבה וגם לכיס של הוריהם. כל התיקים נאספים על ידי עשרות מתנדבים המפעילים נקודות איסוף בבתי ספר, מתנסים ומקומות עבודה.