3 צפייה בגלריה
מישל אור. צילום: תמר זליג
מישל אור. צילום: תמר זליג
מישל אור. צילום: תמר זליג
נשות רחובות שימו לב – באוגוסט יפתח לראשונה בעיר סטודיו לריקוד על עמוד. מישל אור, מקימת הסטודיו, טוענת שמי שמכיר את המושג רק מעולם החשפנות המפוקפק, יופתע להכיר ענף ספורטיבי מאתגר שגם תורם להעלאת הביטחון העצמי.
קודם היה זה "הזומבה", שמשך אליו את כל נשות ישראל, ועכשיו הגיע תורו של "הריקוד על עמוד", וגם נשות רחובות יזכו בקרוב ליהנות ממנו בסטודיו חדש שפותחת בעיר (Well Mishell) מישל אור (31) מנס ציונה, כשהיתרון הגדול ביותר בענף החדש לדבריה הוא שהריקוד על עמוד מול מראה גורם לנשים לאט לאט לאהוב את הגוף שלהן, ממש כמו שהוא.
איך הגעת לתחום הזה?
"במהות שלי אני הסיפור של הברווזון המכוער, לא הייתי רקדנית הכי טובה או ספורטאית הכי טובה, וכשהכרתי את הספורט הזה, זה התפוצץ אצלי והגעתי הכי חלשה והכי לא בכושר, זה ספורט שהוא מעיף, הוא דינמי ומעניין והישגי והוא לא בנוי על הצלחה הצלחה הצלחה, הוא בנוי על לנסות לנסות ואז להצליח".
לדבריה ירדה קילוגרמים רבים ממשקלה בזכות העמוד. "הייתי עשרים קילו יותר ממה שאני עכשיו ומצאתי משהו שאני יכולה להתמסר אליו ףוזה סידר לי את התזונה, אני לא אוכלת אוכל דיאטטי, אני אוכלת פחמימות ובשר ושומן כמו שבן אדם צריך והגוף שלי הוא 'פיט'. הפסקתי לריב על האוכל ולהיות עייפה ומוטרדת, זה סידר לי את החיים וזה מה שאני רוצה להעניק לבנות שבאות", היא מספרת.
למה החלטת לפתוח סטודיו דווקא ברחובות?
"בחנתי את הנושא וכמות ההודעות שקיבלתי הייתה מטורפת, הבנתי שיש לזה ממש דרישה. מצאנו מקום ברחוב המנוף והפתיחה תהיה בתחילת אוגוסט, אנחנו עובדים עכשיו על שיפוץ הסטודיו שיהיה בחלל מאוד גדול".
3 צפייה בגלריה
צילום: תמר זליג
צילום: תמר זליג
צילום: תמר זליג
מה שונה בספורט הזה שנשים כל כך נמשכות אליו?
"התנועות לא פשוטות, אנשים לא מבינים את זה, הבנות אומרות: 'אין בעיה', אבל אפילו הליכה סביב עמוד זה משהו שצריך ללמוד. הסיבה שפתחתי את העסק, וזה קצת קלישאה אבל אני אומרת את זה באמת – כשאת עובדת בסביבה של נשים, במיוחד נשים שהן כבר בוגרות, את מבינה כמה יש לנו בעיה חברתית בהערכה של הגוף ובדימוי גוף.
"זו בעיה קיצונית וזה עובר לילדים שלנו אחרי זה, ואני פשוט החלטתי שאני עוזבת את העבודה היומית שלי והולכת לפתוח סטודיו שכל המטרה שלו היא לחזק את המקום הזה אצל נשים שהוא לא רק מספר, לא צריך למות מרעב ולעשות דיאטות קיצוניות, צריך למצוא משהו שאת אוהבת וללכת איתו עד הסוף והגוף שלך כבר ילך איתך לשם".
יש אנשים שמקשרים את הספורט הזה לקונוטציות מיניות, זה משהו שאת נתקלת בו?
"הרוב הבינו שזה ספורט ואני חושבת שעצם העובדה שזה מחול וריקוד, יש בזה משהו מיני, במחוזות שלנו אין לזה קישור לחשפנות, כמעט ואין כבר את ההערות האלה, פעם היו. יש משהו בספורט הזה שהוא כל כך שונה ואינטואיטיבי לנו, יש לי עמוד בבית ויש לי שישה אחיינים, והדבר הראשון והאחרון שהם רוצים לעשות כשהם באים אליי הוא לטפס על העמוד, הם יודעים לעמוד ולקפוץ על זה, זה כל כך אינטואיטיבי לנו ואני מבינה למה החיבור שלי היה מידי כשאני רואה אותם, את רואה את העמוד ואת יודעת מה הגוף צריך לעשות ואיך לטפס וזה משהו שהוא מדהים".
3 צפייה בגלריה
מישל אור. צילום: תמר זליג
מישל אור. צילום: תמר זליג
מישל אור. צילום: תמר זליג
"כמו למשל באירובי המטרה היא לשרוף קלוריות, ריקוד על עמוד זה משהו שאת עושה אותו ואת אומרת וואו אני עושה אותו בשביל שיהיה לי כיף, בשביל להעצים את דימוי הגוף, זה ספורט מחטב ברמות על וזו לא המטרה, אני הולכת כדי שיהיה לי פיגוז, אני הייתי מחכה לשיעור הזה כל השבוע, הכול הייתי מסדרת לפי השיעור הזה, ובנות יודעות שיש בו משהו שונה, מגוון ועשיר, את יכולה להיות ריקודית או אקרובטית או כוח, זה ספורט שמשלב נשיות ואירובי ותנועה, וגם אנחנו קצת רוצות להיות מורדות".
למי הוא מתאים?
"לכולן. כשאת עושה ריקוד על עמוד את עובדת עם בגדים לא ארוכים, בחלק עם טופ ומכנסון בשביל התפיסה של העור בעמוד, ואת כל הזמן מול המראה ומתרגלת לראות את הגוף שלך, להכיר אותו ולאהוב אותו. זה ספורט שמחבר את הבן אדם לגוף שלו".