סניף 'טיפת חלב' של משרד הבריאות ברחוב אהרוני ברחובות נסגר לפני כארבע שנים בשל רמת תחזוקה ירודה של המבנה. כתוצאה מכך, תושבי האזור התפזרו בין סניפי 'טיפת חלב' ברחבי העיר לקבלת שירותים לתינוקות וילדים.
במהלך השנים המקום היה סגור והשיפוצים המיועדים במקום לא בוצעו בשל חילוקי דעות בין העירייה לבין משרד הבריאות בכל הנוגע לאחזקה השוטפת של התחנה. הדבר עורר כעס ומחאה של הורים כנגד הסחבת אך ללא הועיל.
2 צפייה בגלריה
טיפת החלב ברחוב אהרוני | צילום: אביגיל קדם
טיפת החלב ברחוב אהרוני | צילום: אביגיל קדם
טיפת החלב ברחוב אהרוני | צילום: אביגיל קדם
כל הניסיונות שנעשו בעבר לפתור את המחלוקת ולגשר בין הצדדים- לא צלחו, ולמעשה התחנה עמדה שוממה.
עם כניסתו לתפקיד של ממונה מנהל חדש במשרד הבריאות, קיים עמו ראש העיר רחמים מלול פגישת הכרות, בסופה ביקש מסגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ, לנסות ולגבש פתרון מוסכם בין הצדדים.
במשך החודשים האחרונים עמל מרקוביץ' בניסיון להביא לפתרון הבעיה ולפתיחתה מחדש של התחנה. השבוע נחתם הסכם בין עיריית רחובות למשרד הבריאות המסדיר את ההסכמות בין הצדדים, לפיהן המבנה יעבור שיפוץ מקיף בהיקף של כרבע מיליון שקלים במימון משותף.
השיפוץ יחל בעוד כשבוע ועיריית רחובות תנהל את העבודות.
משמעות הדבר היא כי התחנה תחזור לפעילות אחרי שיפוץ מלא, בעוד מספר חודשים.
זאת ועוד: במסגרת ההסכם, הוחלט גם על שיפוץ בתחנת טיפת חלב ברחוב פרשני על מנת לשפר את השירות להורים ולילדים המגיעים למקום: יצירת מרחב המתנה חדש, צביעה מחדש, החלפת מזגנים , טיפול במפגעים במקום ועוד.
2 צפייה בגלריה
מלול ומרקוביץ'. צילום: דוברות העירייה
מלול ומרקוביץ'. צילום: דוברות העירייה
מלול ומרקוביץ'. צילום: דוברות העירייה
ראש העיר, רחמים מלול אמר השבוע כי "אנו שמחים להציג להורים פתרון בנושא תחנת טיפת חלב ברחוב אהרוני. בעוד מספר חודשים ההורים יוכלו לקבל שירות ממשרד הבריאות סמוך לבית, ולא לסבול מעומס בטיפות חלב מרוחקות. גם השירות בטיפת חלב בפרשני ישתפר. אני מודה למשרד הבריאות על שיתוף הפעולה ולסגני, עו"ד יניב מרקוביץ' על הטיפול בנושא"
סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ' : "עם חתימת ההסכם עם משרד הבריאות, ברור כי העירייה עם הפנים גם לזוגות הצעירים. לצערי, ניסיונות קודמים לפתור את הסוגיה לא צלחו, והורים צעירים נאלצו לכתת את רגליהם למקומות מרוחקים. לאור הנכונות מצד שני הצדדים- הצלחנו להגיע למתווה של פתרון שיביא לפתיחתה מחדש של התחנה. אני מודה לראש העיר על האמון שנתן בי להוביל הסכם זה, ולאנשי משרד הבריאות על השותפות".
מנהלת אחראית למנהל בריאות- נפת רחובות, סוניה טלקר: ״אנחנו שמחים לשתף פעולה עם עיריית רחובות בפתיחה מחדש של מרפאת טיפת חלב ברחוב אהרוני. אני מודה לראש העיר רחמים מלול ולסגנו יניב מרקוביץ׳ על המתווה שמאפשר את המשך הפעילות . אין ספק שהצעד הזה ישפר את השירות שאנו מעניקים גם ביתר המרכזים שלנו בעיר״