2 צפייה בגלריה
בני נוער | צילום המחשה: pixabay
בני נוער | צילום המחשה: pixabay
בני נוער | צילום המחשה: pixabay
סכסוך מתמשך בין רשת 'חוויות' לחברה למתנ"סים הוביל בימים האחרונים למצב שעלול לסכן את פעילויות הקיץ של בני הנוער הרחובותיים. לטענת בכירים ב'חוויות' הנהלת החברה למתנ"סים החרימה את סמלי המוסד המאפשרים קבלת הרשאות להנפקת אישורי טיולים ויציאות ברשת 'חוויות' ללא הודעה מראש. על פניו מדובר בעניין בירוקרטי, אך בפועל מדובר בהחלטה משמעותית עבור בני נוער רבים שרוב פעילויות הקיץ שלהם לא יוכלו לצאת לפועל.
המשבר בין החברה למתנ"סים לבין רשת 'חוויות' החל לפני כשנתיים. אז מונה צביקה מדהלה, מי שהיה עד אז סמנכ"ל בטיחות ברשת, למנכ"ל 'חוויות'. עד למינויו היה נהוג שהחברה למתנ"סים היא זו שממנה את מנכ"ל רשת 'חוויות', והיא זו שגם מכסה את עלות שכרו, כמו גם את שכרם של שני מנהלי סניפי 'חוויות' (כמיליון שקלים בשנה).
בחברה הסתייגו מהחלטת ראש העירייה רחמים מלול למנות את מדהלה לתפקיד, ביקרו את ההחלטה במכתב חריף, ואף הודיעו ב-14.4.18 כי החברה מתנתקת מהעיר. מאחר והחברה אחראית על המערכות הממוחשבות של 'חוויות' נוצר המצב הנוכחי של ביטול ההרשאות.
"החרמת סמלי מוסד להרשאות הנפקת אישורי טיולים ויציאות באופן חד צדדי וללא כל הודעה מוקדמת למרכזי רשת 'חוויות' רחובות כפי שמחייב החוקף הוא בגדר פשע בלתי נסלח בקהל שבוי, חלש וחסר ישע, וכל האחריות לחיי אדם תהיה על ארגון חברת המתנסים", כך כתב השבוע מנהל תחום הנוער ב'חוויות', גולן ביטון, למנהלת מדור וביטחון של רשת המתנ"סים, שבתגובה ענתה לו: "אני בסוגיה בעייתית מול רשת 'חוויות'".
על כך שאל ביטון בכעס: "זו האג’נדה החברתית/קהילתית של חברת המתנסים? לפגוע בילדים ובני נוער בסיכון? לפגוע באופן כוחני ובלתי סביר במאות בני נוער דווקא בתקופה הכי לחוצה של השנה של הקיץ שממתינים לצאת לפעילות של טיולים מחוץ לרחובות?".
2 צפייה בגלריה
גולן ביטון |צילום קובי קואנקס
גולן ביטון |צילום קובי קואנקס
גולן ביטון |צילום קובי קואנקס
יש לציין שאחד הפרויקטים המרכזיים הדורש הרשאות מסוג זה הוא פרויקט נוער בסיכון בקריית משה, 'גל על הגל', שנערך בשיתוף שיקום שכונות ובמימון של אלפי שקלין. מטרתו הגשמת חלום לבני הנוער ללמוד לגלוש. כרגע הפרויקט לא יוצא לפועל בגלל סוגיית סמלי המוסד.
מהחברה למתנ"סים נמסר בתגובה:
"לחברה למתנ"סים אחריות כלפי ביטחון ובטיחות ילדים ונוער לאורך כל השנה. בניגוד לטענות, לא נלקח סמל מוסד מרשת 'חוויות' ולממלא מקום המנכ"ל ברשת יש הרשאה פתוחה לתאם טיולים. הרשאות לנציגים נוספים יתאפשרו ככל ואלו יגיעו להדרכות כנדרש, וכפי שעשו ועושים כלל המתנ"סים בישראל מדי שנה בשנה ולאורך כל השנה. ביטחון ובטיחות הילדים והנוער אינם עניין לניגוח פוליטי ואין בכוונתנו להיגרר לכך."