אמש נפתח פסטיבל הפסלים החיים הבינלאומי של רחובות בפעם העשירית, תושבי העיר שהגיעו לאירוע מדווחים כי לא הוצבו שלטים האוסרים על עישון בשטח הפסטיבל ולא התקיימה אכיפה בנושא.
1 צפייה בגלריה
פסטיבל הפסלים ברחובות | צילום: דוברות העירייה
פסטיבל הפסלים ברחובות | צילום: דוברות העירייה
פסטיבל הפסלים ברחובות | צילום: דוברות העירייה
"על פי חוק איסור עישון במקומות ציבוריים חובת העירייה לשלט ולאכוף איסור עישון באירועים ציבוריים מעל 50 איש", מסביר ד"ר חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל של ההסתדרות הרפואית, שפועל בין היתר בנושא מניעה וגמילה מעישון.
ד"ר לוין אמר ל'מיינט רחובות' בעת שביקר במקום עם משפחתו: "אני נמצא עכשיו בפסטיבל המקסים ואין כאן שום שילוט ושום אכיפה. דווחתי למוקד העירוני בזמן אמת, וביקשתי שהנושא ייאכף, אך הם לא ידעו על תיקון החוק המדובר, למרות שכבר פנינו אליהם בעבר באירועים דומים ולמרות שחובתם לדעת את החוק".
עישון כפוי גורם למותם של 800 ישראלים מדי שנה. עישון כפוי מזיק לבריאות גם בשטח הפתוח. על פי התיקון לחוק החל מה-1 בספטמבר 2018 חל איסור על עישון במקומות ציבוריים כולל בשטחים פתוחים כדוגמת אירועים ציבוריים או גני שעשועים. באחריות הרשות המקומית לאכוף את החוק.
באירועי פורים האחרון שהתקיים בגן המייסדים ברחובות ד"ר לוין נתקל באותה הבעיה, אז, פנה למוקד העירוני ולאחר הפנייה הוצבו השלטים האוסרים על העישון והתבצעה אכיפה. "אני באמת לא מבין למה הם רק תגובתיים. מה הבעיה לשים את זה כחלק מפק"ל האירוע לתלות בכניסות. הם לא מבינים שזאת חובתם לבריאות התושבים ועל פי החוק?"
מעיריית רחובות נמסר: "העירייה מבצעת אכיפה בנושא עישון במקומות ציבוריים, ולאור הפנייה תגביר את מאמצי האכיפה בהמשך".