1 צפייה בגלריה
סמ"ר ר'. צילום: דובר צה"ל
סמ"ר ר'. צילום: דובר צה"ל
סמ"ר ר'. צילום: דובר צה"ל
בשבוע הבא עשרות חיילים יסיימו קורס מכונאים מוטסים וגם תושב העיר סמ"ר י' מרחובות.
סמ"ר י' (21) נולד בבלרוס ועלה בגיל חצי שנה לארץ ביחד עם משפחתו. י' הינו הבן הבכור במשפחה ולו שלושה אחים נוספים, סימון (20), לירן (6) ורועי (5).
י' למד בבית הספר בתל-נוף והרחיב מגמת חשמל. כיום הוא בעל תעודת הנדסאי חשמל. סמ"ר י' אוהב לרוץ ולשמוע מוזיקה ובנוסף מתעניין באופנועים.
"מקצוע מכונאי מוטס הוא להיות לוחם אווירי, לקחת חלק בפעילות מבצעית ולהציל חיים. הצלת חיים זה ערך עליון בתפקיד". כך סיפר. "הקורס נותן העצמה אישית, יצירתיות וערכים. הקורס לקח אותי לקצה ובזכותו למדתי להכיר את עצמי מחדש".
י' הוא מהמסיימים הראשונים בקורס למכונאים מוטסים לאחר שאותרו במיונים קדם צבאיים לתפקיד. סמ"ר י' הכיר את סמ"ר א' וסמ"ר ש' שסיימו עימו את הקורס, מהגיבוש שעברו לפני הגיוס לתפקיד.
אורכו של הקורס הינו כשמונה חודשים והוא מחולק לשלושה שלבים. זו הפעם הראשונה שמסיימים חניכים שאותרו עוד לפני גיוסם לצבא לתפקיד המובחר.
מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה והוא מפקד תא המטען של מסוק הסע"ר. מבין אחראיות התפקיד: הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה.
כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.