1 צפייה בגלריה
פסטיבל הפסלים ברחובות. צילום: אבי מועלם
פסטיבל הפסלים ברחובות. צילום: אבי מועלם
פסטיבל הפסלים ברחובות. צילום: אבי מועלם
פסטיבל הפסלים הבינלאומי של רחובות יתקיים בחודש יולי הקרוב כמיטב המסורת, והפעם מבטיחים בעירייה כי יהיה גדול ומיוחד יותר מתמיד, לרגל חגיגות העשור לקיומו. אך לא כולם שמחים על קיום הפסטיבל הייחודי, רבים מהם תושבי רחוב יעקב בו הפסטיבל מתקיים מידי שנה, והרחובות הסובבים אותו.
"ראיתי את הפרסומים ושוב הלחץ הזה לפני ימי הפסטיבל. כבר יומיים לפני כן מקימים במות ומתחיל הלחץ ברחוב. בימים של הפסטיבל החניה ברחוב נאסרת החל משעות הצהריים ועד הלילה המאוחר, אחרי 23:00, ולך תמצא חניה ואז תבוא ברגל לבית שלך", סיפר תושבת הרחוב למיינט. "אז לא נותנים דו"חות חניה בימים האלו, אבל זה לא ממש עוזר. אני לא מחפשת שלא ייתנו לי דו"חות, אני רוצה חניה ליד הבית ושלא יסגרו לי בכל שנה את הרחוב כי יש פסטיבל".
כמאה אלף איש בפסטיבל אחד
תושב נוסף ברחוב אמר כי בעיית החניה היא הדבר האחרון שמדאיג אותו. "אמנם אין רעש חזק של מוזיקה כי זה פסטיבל מתורבת, אבל כמויות האנשים מטורפת, לדעתי קרוב למאה אלף איש בכל אחד מימי הפסטיבל, לכל הפחות", אמר ירון, תושב רחוב יעקב בשנים האחרונות.
עוד הוסיף: "שנה שעברה נכנסו לנו אנשים לחצר ועשו צרכים, זרקו ניירות ואוכל, אני לא מבין למה אי אפשר לקחת את הפסטיבל הזה לגן המייסדים שם הוא לא יהיה מטרד כמו שהוא מטרד ברחוב יעקב. אלה לא רק אנחנו, זה רחוב אחד העם שהופך לפקק אחד גדול, אלה הרחובות מסביב כמו מנוחה ונחלה שסובלים מלכלוך ומחסור בחניה, רחוב חווה לוצקי, רחוב ש"י, כולם סובלים בסביבה. אני מבין את החשיבות של הפסטיבל, אבל למה תושבי רחוב שלם צריכים לספוג את זה בכל שנה?"
בין התאריכים ה-2-4 ליולי יתקיים פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים, והפעם – חגיגות העשור. בכל שנה, בתחילת חודש יולי, נערך הפסטיבל בו משתתפים אמנים רבים מהארץ ומחו"ל, ובמסגרתו גם ניתנת לבימת הנוער ולאומנים מהעיר רחובות הזדמנות להופיע. הפסטיבל, שנערך ברחוב יעקב המוצל, הרחב והמרכזי, מתקיים במשך שלושה ימים בשעות אחר הצהריים ועד הלילה, ומידי שנה, אנו מביאים גם את קולות התושבים שגרים ברחוב כל השנה.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: העיר רחובות עורכת לאורך כל השנה אירועי תרבות רבים. פסטיבל הפסלים הבינלאומי הוא אחד האירועים המובילים בישראל, שנערך ברחוב יעקב, ראשית המושבה. הפסטיבל מהווה אטרקציה לציבור שוחר התרבות שמגיע לעיר מכל רחבי הארץ. בכל עיר שעורכת אירועי תרבות ישנם אירועים המוניים, ולעיתים רחוקות האירועים הללו גורמים גם לחוסר נוחות מסויימת. האירוע נערך בפיקוח משטרת רחובות ואנשי ביטחון לרבות כל האישורים וההיתרים הנדרשים. אנו קשובים גם לצרכי התושבים הגרים ברחוב יעקב או ברחובות הסמוכים ונעשה ככל שניתן למזער את חוסר הנוחות".