שלטים ייעודיים שידווחו על מוצרים אלרגנים האסורים בכניסה לגן, נתלו השבוע בכניסה לגנים שונים ברחבי העיר רחובות, שבהם לומד ילד עם אלרגיה מסכנת חיים. מדובר ביוזמה שמובילה המחלקה לגיל הרך באגף החינוך והנוער בעיריית רחובות: "מתחשבים בכולם".
1 צפייה בגלריה
השלט שנתלה בגנים |צילום: דוברות עיריית רחובות
השלט שנתלה בגנים |צילום: דוברות עיריית רחובות
השלט שנתלה בגנים |צילום: דוברות עיריית רחובות
השלטים בגני הילדים נועדו למזער את הסכנה לאותם ילדים אשר סובלים מאלרגיות למזון, ולמנוע מהם לצרוך בטעות אוכל אליו הם רגישים, כגון מוצרים המכילים שקדים, בוטנים, אגוזים חלב ועוד , ובכך להפוך את חייהם של אותם הילדים לבטוחים יותר.
אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער: "לסביבה החינוכית תפקיד משמעותי במניעת חשיפה של הילד הסובל מאלרגיה למוצרי המזון שאליו הוא אלרגי. לכן אנו עושים כל מאמץ כדי להפוך את הסביבה החינוכית למתאימה עבור הילדים האלרגיים ובמקביל עושים הסברה לילדי הגן בנושא".
מזל דהן, מנהלת המחלקה לגיל הרך, הוסיפה: "בשנתיים האחרונות נהנים ילדי גני הילדים מהדרכה והובלה של תזונאית מוסמכת, אשר דואגת לתפריט מאוזן ובריא לכל גן בכלל , ולגנים בהם לומדים ילדים אלה בפרט. הצוותים החינוכיים שומרים על גנים סטריליים מהאלרגן המסכן חיים על פי הוראת חוזר מנכ"ל, והשלטים בשער הגן יסייעו ביישום הוראה זו".