מבוטחי קופת חולים 'כללית' מתלוננים על קושי למצוא חניה בקרבת סניף 'רמז' ברחובות, ולהביא את הקשישים והחולים לסניף, ורובם נאלצים לעבור על החוק, לחסום את התנועה ולסכן את קרוביהם ואת עצמם כדי להגיע לטיפול.
1 צפייה בגלריה
קופת חולים רמז (מימין). אין חנייה | צילום: אביגיל קדם
קופת חולים רמז (מימין). אין חנייה | צילום: אביגיל קדם
קופת חולים רמז (מימין). אין חנייה | צילום: אביגיל קדם
סניף רמז הוא הסניף המרכזי והוותיק בעיר, וניתנים בו שירותים רבים, בהם שירותי 'כללית סמייל', בריאות האישה, בית מרקחת, מכון רנטגן, רופאים מקצועיים ועוד. המיקום המרכזי של הסניף נוח למי שמגיע למקום בתחבורה ציבורית או ברגל, שכן הוא ממוקם בלב העיר, אך מי שמגיע אליו ברכב נתקל בבעיה.
"מי שמגיעים לקופת החולים הם קשישים, חולים, אנשים שמסיעים אותם, וספציפית במיקום הזה אין שום מקום לחנות", אמר השבוע תושב העיר שמגיע למקום בקביעות עם הוריו. "דווקא אלה שלא יכולים להגיע למקום בכוחות עצמם נתקלים בבעיה הזו, כי ברמז אין איפה לחנות". לדבריו, הוא מצא עצמו חונה באופן לא חוקי כדי להכניס את הוריו הקשישים למקום ונקנס בשל כך.
"בעיה שאין לה פתרון כנראה, או שלא רוצים למצוא לה פתרון, כי זה ככה כבר לא מעט שנים", מוסיפה אורית, מבוטחת שגם מתמודדת עם הבעיה.
"כאוס זה מה שהולך שם בבוקר. ילדי משמרות הזה"ב של בית ספר 'ויצמן' נמצאים שם בשיא העומס בסביבות שמונה בבוקר. הם צריכים להתמודד עם העצבים של הנהגים שמוצאים את עצמם בפקק כי אנשים עוצרים באמצע הכביש כדי להוריד קשישים. הפקק מפריע לכל האיזור. כל מי שצריך להגיע בבוקר מכיוון שכונת סלע ושכונת אפרים, מוצא את עצמו בפקק בגלל העצירות האלה, ומה הפתרון? לקנוס את האנשים? איפה יורידו את הקשישים?".
מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה מוכרת בשל עלייה משמעותית בנפח פעילות המרפאה היועצת. בשנתיים האחרונות הוכפל מספר חניות הנכים משתיים לארבע. בנוסף, ניתן לחנות בחניון קניון רחובות, ובחניון גינדי ברחוב רוז'נסקי. לאור פנייתכם, תיערך בדיקה נוספת מול העירייה על מנת לבחון פתרון יצירתי בתנאים הקיימים".