במקרה הזה המונח - 'העיר נצבעת כחול לבן' אינו קשור ליום העצמאות, תושבים שהגיעו בימים האחרונים לרחוב המנוף גילו כי מעתה המדרכות בחניונים נצבעו כחול לבן. המשמעות: חנייה בתשלום.
2 צפייה בגלריה
רחוב המנוף. עכשיו החנייה בתשלום | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף. עכשיו החנייה בתשלום | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף. עכשיו החנייה בתשלום | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף הוא אחד המרכזים המסחריים הוותיקים בעיר רחובות. פועלים בו עסקים רבים, ביניהם ממתקים, ביגוד, צעצועים, אומנות, רכבים, אוכל, עסקים בתחום הכושר והבריאות, וגם גן ילדים.
הורים רבים שהגיעו השבוע לאסוף מהגן את ילדיהם מדווחים שגילו להפתעתם כי מעתה ייאלצו לשלם על החנייה במקום. לדבריהם, כמו גם לדברי הסוחרים והמבקרים במקום, מדובר במהלך מכעיס ומבלבל כיוון שלא מדובר באיזור מרכזי בלב העיר, ויש בסביבתו גם שלושה חניונים גדולים.
"הייתי בהלם", מספרת אם לאחד מילדי הגן ברחוב. "הגעתי לחניון ופתאום ראיתי שכל החניות צבועות כחול ולבן, והציבו שלטים חדשים כאילו אנחנו ברחוב הרצל, תמיד יש פה מכוניות, אבל לא קורה מצב שאין חנייה בכלל, אז מה ההצדקה של חנייה בתשלום? זה לא מקום שאפשר להגיע אליו ברגל אלא רק ברכב, ותמיד החנייה הייתה בחינם. עכשיו אנשים יימנעו מלהגיע".
אם אחרת הוסיפה ואמרה: "בשעות הבוקר ואחר הצהריים אין עומס במקום, ולכן ההחלטה לא ברורה. זה נראה שמצאו מקום שאליו אנשים מגיעים, ואפשר לדחוף להם יד לכיס".
2 צפייה בגלריה
רחוב המנוף. נצבע בכחול לבן | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף. נצבע בכחול לבן | צילום: אביגיל קדם
רחוב המנוף. נצבע בכחול לבן | צילום: אביגיל קדם
גם בעלי העסקים ברחוב אינם מרוצים מהשינוי. "בשנים האחרונות אנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו כאן", מספר אחד מהם, ומסביר: "פתחו מרכזים מסחריים מסביב, שם יש יותר דברים, יש יותר חניה, ועכשיו אצלנו בתשלום ושם בחינם? יש אנשים שיודעים להעריך את האיכות והוותק של החנויות כאן, אבל אם תיתן להם בקניון שעתיים חניה חינם, ובכל מרכז מסחרי אחר בסביבה חניה בחינם, למה שיבואו לפה? ההחלטה של העירייה לגבות תשלום על חנייה, תבריח את הקונים המעטים שנשארו. זה פשוט גזר דין מוות לעסקים".
מעיריית רחובות נמסר: "צביעת הרחוב בכחול-לבן תביא דווקא לתחלופה של רכבים ולתנועה טובה יותר של לקוחות ברחוב מאשר חניה חופשית שגורמת לכך שרכבים נשארים במצב סטטי כל היום. עיריית רחובות מתחשבת באופן קבוע בהורים לילדים ואינה מבצעת פיקוח בסמוך למוסדות חינוך בשעות הבאת ילדים למקום והוצאתם מהמקום".