עובד מטבח, בשנות הארבעים לחייו, נפצע באורח חמור בידו השמאלית כתוצאה מתאונת דרכים. לאחר שנקבע שלא יוכל לעסוק עוד במקצוע שלו, ולאחר ארבע שנות דיון, חייב בית המשפט את חברת הביטוח לפצותו.
2 צפייה בגלריה
הפציעה | צילום: פרטי
הפציעה | צילום: פרטי
הפציעה | צילום: פרטי
בסוף חודש יוני 2014 נפגע האיש בתאונת דרכים בזמן שנהג ברכבו. לאחר התאונה פונה לביה"ח 'קפלן', שם אובחן כסובל מחבלה רב מערכתית. בהיותו במעקב רפואי, עבר בדיקה שחשפה כי הינו משותק בכל הגף השמאלי העליון - החל מכף היד, דרך המרפק ועד לכתף. גם מראו החיצוני השתנה כתוצאה מפגיעת הרסיסים.
בעקבות כך הבין שהקריירה שלו בענף המטבח הסתיימה. באמצעות עורכת הדין מירב יטח-וולניץ ממשרד לביא-וולינץ, הגיש תביעה בחודש יולי 2015, בה טען כי יכולתו להשתכר נפגעה אנושות, וכי נגרמו וייגרמו לו הפסדים ניכרים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מירב יטח-וולניץ | צילום: גיל נחושתן
עו"ד מירב יטח-וולניץ | צילום: גיל נחושתן
עו"ד מירב יטח-וולניץ | צילום: גיל נחושתן
"מדובר באיש חרוץ, אב ל-3 ילדים שפועל באופן מעורר התפעלות על מנת לשוב לשוק העבודה. בהיותו חבר קיבוץ, הוא זוכה לתמיכה רחבה ועזרה רבה ולראייה, פחות מחצי שנה מיום התאונה החל בעבודה - תחילה עם ילדים בגן הקיבוץ בשלל עבודות, ביניהן, ליווי והשגחה, אולם התברר כי את מרבית העבודות הוא אינו יכול לבצע", מסבירה עו"ד יטח-וולניץ.
ההליך המשפטי נגד חברת הביטוח 'שומרה' התנהל ארבע שנים, במהלכן נתנו מומחים שונים חוות דעת לגבי מצבו הרפואי. "מגבלותיו של התובע משפיעות על התנהלותו היום-יומית: הוא אינו יכול לשרוך את שרוכיו ולכפתר את חולצתו בעצמו, אינו מסוגל להחזיק סכין ומזלג ואף להניח משחה על מברשת שיניים", מסבירה עורכת דינו.
עורכת הדין מוסיפה כי התארכות ההליך המשפטי הייתה מכעיסה, אך - "במקרה הזה, המציאות מדברת בעד עצמה, ואנו מאושרים כי בית המשפט ראה עין בעין עם טענותינו לאורך הדרך".
הפיצוי שחברת הביטוח תשלם לתובע, עפ"י פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בתל אביב-יפו, עומד על שני מיליון שקלים.