שיתוף פעולה בין עיריית רחובות לחברי ועד שכונת רחובות המדע הביא להחלטה משותפת על סוגי העצים שיישתלו בשבועות הקרובים בשטח השכונה.
2 צפייה בגלריה
רחובות המדע | צילום: אביגיל קדם
רחובות המדע | צילום: אביגיל קדם
רחובות המדע | צילום: אביגיל קדם
שכונת רחובות המדע היא לא שכונה בראשית דרכה, וראשוני בנייני המגורים נבנו בה כבר לפני כארבע שנים. כעת היא הופכת להיות אחת השכונות המרכזיות והמבוקשות בעיר, צומחת כל הזמן ונוספים לה מתחמי מגורים נוספים.
לאחרונה הוחלט בעירייה לקדם את נושא הפיתוח הנופי בה, הכולל הקמת פארקים, פינות ירוקות ושתילת עצי נוי ושיחים.
תושבים בשכונה, שבה מודעות גבוהה לחשיבות הפעילות בקהילה, פנו לעירייה וביקשו לדעת אם יתאפשר לקבל את חוות דעתם של התושבים בנוגע לפיתוח העתידי בכל הקשור לתחום הנוי והגינון.
בקשת התושבים התקבלה בהבנה, ולפני מספר שבועות התקיימה פגישה בין נציגי ועד השכונה לאנשי אגף הגינון העירוני.
במהלכה ביקשו אנשי השכונה כי יישתלו בשטחה עצי נוי שלא משירים לחלוטין את עלוותם, וכי לא יהיו עליהם פירות שנשירתם עלולה לגרום למפגעים של לכלוך.
2 צפייה בגלריה
שותלים במרץ | צילום: באדיבות עיריית רחובות
שותלים במרץ | צילום: באדיבות עיריית רחובות
שותלים במרץ | צילום: באדיבות עיריית רחובות
מספר ימים לאחר אותה פגישה שמחו התושבים לשמוע כי אנשי אגף הגינון נענו לבקשתם והעבירו להם רשימה של סוגי העצים והשיחים העתידים להישתל בשטח השכונה, בהם לגסרטמיה, מייש, דק פרי, בולוסנתוס וטבבויה.
התושבים בדקו את טיבם של העצים, אישרו את הצעת העירייה ובקרוב ייצא מבצע השתילה לדרך.
התושבים והעירייה מרוצים מאוד משיתוף הפעולה."יש לנו לפעמים תלונות על הנעשה בעיר ובשכונה, אבל כשמגיע פרגון אז מגיע", אומר אסף אייזנברג, תושב השכונה. "הבנו מחברי ועד השכונה שהיה הליך של שיתוף פעולה בנושא הזה, והתוצאות שלו ייראו עוד מעט על פני השטח, וזה משמח. טוב לדעת שיש אוזן קשבת, ואם כולנו מרוויחים מכך והטבע מסביבנו יהיה יפה ומוצלח אז זה רווח נקי לכולם".