"לא השאירו לנו מדרכות, לקחו לנו את החניות ונותנים לנו דו"חות כשאנחנו חונים על הדשא", כך טוענים השבוע תושבי שכונת סלע ברחובות, שלאחרונה סובלים מקשיים רבים בשל עבודות תשתית בשכונה.
1 צפייה בגלריה
שכונת סלע. שיפוצים ודוחות | צילום: אביגיל קדם
שכונת סלע. שיפוצים ודוחות | צילום: אביגיל קדם
שכונת סלע. שיפוצים ודוחות | צילום: אביגיל קדם
"השיפוץ עצמו הוא חסר אחריות", טוענים בשכונה, ואחת התושבות מסבירה: "לא השאירו בצד אחד מדרכה, ואין נגישות לצאת מהבית. אני ממש מרחמת על האנשים המבוגרים שנמצאים בבית כבר למעלה מחודש. היה כאן איש מבוגר שנפל כי בימי גשם יש בוץ, וגם לא עובדים, אז העבודות מתמשכות ולא רואים את הסוף".
בשל עבודות התשתית בוטלו מקומות חנייה רבים לאורך הרחוב, וחלק מהתושבים לא יכולים להיכנס לחנייה הפרטית שלהם כי הרחוב סגור לתנועה. מסיבה זו האמינו התושבים שתקל עליהם העירייה, ולא תאכוף בדו"חות חנייה במקומות אסורים.
"עם ילדים קטנים ועם המכשולים שיש ברחוב אני לא יכולה לחנות במרחק של המון רחובות, אז חניתי על הדשא בשדרה ממול. אני ועוד מכוניות וכולנו קיבלנו דוחות בסך 250 שקלים", מספרת תושבת הרחוב, ומוסיפה: "כשפניתי לעירייה, וביקשתי שיבטלו לי את הדו"ח הם אמרו שבכלל לא היו אמורים להיות דו"חות באותו היום, אבל לא ביטלו אותם. זה מחדל שאנשים לא יכולים לצאת מהבית, זה חסר אחריות שהכל מלא בוץ ואנשים נופלים, זה ביזיון שהמדרכה מתפרקת לך מתחת לרגליים, ושיא השיאים היו הדו"חות".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה:
"עיריית רחובות, באמצעות מינהל ההנדסה ביצעה עבודות להחלפת קווי ביוב, ניקוז ומים ברחוב יעקב הלל, וכעת מתבצעות שם עבודות פיתוח. במסגרת העבודות היה צורך בסגירת הרחוב לתנועה וחניה ואנו צופים שהעבודות יסתיימו במהלך חודש אפריל.
יחד עם זאת, ניתנה הנחיה של אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני להימנע מרישום דו"חות במקומות האסורים לחניה, למעט חניות המפריעות לתנועה ולהולכי הרגל.
לאור פניית תושבים למוקד העירוני 106 ולמוקד 100 נרשמו דו"חות לנהגים שחנו את כלי רכבם בשדרות וולקני במתחם הגן הציבורי עם מתקני משחק לילדים".