חיפוש חנייה זו חוויה מתסכלת. בניגוד לתושבי תל אביב שאולי כבר רגילים לחיפוש התמידי אחר פיסת מדרכה פנויה שצבועה בכחול לבן, גם הרחובותיים נאלצים לאחרונה להסתגל למציאות הזו, כך לפחות עולה מדו"ח סיכום השנה של חברת 'פנגו', אפליקציה לשירותי חניה, רכב ודרך.
2 צפייה בגלריה
פנגו. איפה הופעל הכי הרבה? | צילום: הרצל יוסף, צילום מסך אפליקציית 'פנגו'
פנגו. איפה הופעל הכי הרבה? | צילום: הרצל יוסף, צילום מסך אפליקציית 'פנגו'
פנגו. איפה הופעל הכי הרבה? | צילום: הרצל יוסף, צילום מסך אפליקציית 'פנגו'
לפי הדו"ח זמן השהייה בחניות בתשלום ברחבי הארץ התארך ב-2018, ומספר בדיקות הפקח זינקו, כלומר יותר נהגים שלא שילמו עבור הזכות לחנייה, "זכו" לקנס.
הנתון הארצי הזה מתייחס ישירות גם לנתוני העיר רחובות. בדירוג הערים לפי מספר בדיקות פקח בחניה בכחול לבן ממוקמת רחובות במקום ה-6 מבין כל הערים בארץ. עלייה משנה שעברה, אז מוקמה במקום השביעי. כלומר, השנה נעשו יותר בדיקות פקח מאשר אשתקד.
לפני רחובות ממוקמות הערים: ירושלים, תל אביב יפו, כפר סבא, חיפה ובני ברק.
מנתוני חברת 'פנגו' ניתן גם ללמוד מיהן הערים העמוסות ביותר בהפעלות חניה, כלומר באיזה ערים נדרשו יותר נהגים לשלם עבור חנייה. גם כאן ממוקמת העיר רחובות במיקום גבוה ביחס לשאר הארץ - מקום 8. אשתקד הייתה במקום ה-9.
לפי הנתונים הארציים מספר בדיקות הפקח בישראל זינק במהלך שנת 2018 ב-17%, אחרי עלייה של 28% בשנת 2017.
שינוי משמעותי נרשם בזמן החניה הממוצע באזורים עירוניים ומרכזי ערים. זמן החניה הממוצע בישראל, בחניות המסומנות כחול לבן, בשנת 2018 עלה בכ-15% והסתכם בשעה ו-38 דקות.
מניתוח הפעלות החניה על פי שעות ביממה, עולה כי בשעות הערב 18:00-24:00 נרשם שיעור הגידול המשמעותי ביותר. מנתונים אלה עולה כי אזרחי ישראל נוהגים לבלות ולעבוד יותר בשעות המאוחרות של היום. כך בשעה 21:00, נרשם זינוק של 15% במספר הפעלות החניה בשנת 2018, ובשעה 22:00 נרשמה עלייה של 12%.
2 צפייה בגלריה
פארק המדע. מצוקת חנייה | צילום אביגיל קדם
פארק המדע. מצוקת חנייה | צילום אביגיל קדם
פארק המדע. מצוקת חנייה | צילום אביגיל קדם
השעה העמוסה ביום למציאת חניה היא 11:00, החודש העמוס ביותר הוא אוגוסט (מספר הפעלות החנייה עלה ב-5.7%), והיום העמוס ביותר להפעלת חניות היה חמישי.
רועי אלבז, מנכ"ל פנגו: "במהלך השנה החולפת יצאנו עם שתי בשורות משמעותיות לציבור הנהגים בישראל: כניסה לתחום טיפולי הרכב עם שירות פנגו עד הבית, והרחבת התשלום בכבישי אגרה באמצעות אפליקציית 'פנגו' עם צירופו של כביש 6 חוצה צפון החדש. גם במהלך שנת 2019 נשיק חידושים ושירותים נוספים לציבור הנהגים בישראל".
לקריאה נוספת בחדשות רחובות >>>
הצעה לפתרון מצוקת החנייה: האם תושבי רחובות יחנו בקומות?
מאבק כחול לבן: תושבי רחובות דורשים חנייה חינם
חניתם בניגוד לחוק? דעו שפקחי רחובות מגיעים גם בלילה