כבר זמן רב שחובבי האופניים ברחובות מחכים שבעירייה יסללו להם מסלול אופניים נוח, נגיש וארוך בעיר, כשם שנסללו בערים רבות אחרות בארץ. אחד התושבים שם לב לאחרונה כי הקמת מסלול האופניים הקצר שבכביש העוקף הופסקה בחודשים האחרונים. "מי בונה שביל אופניים בשביל קטע כל כך קצר?", הוא תוהה.
1 צפייה בגלריה
קצר מדי. השביל בעוקף | צילום: אביגיל קדם
קצר מדי. השביל בעוקף | צילום: אביגיל קדם
קצר מדי. השביל בעוקף | צילום: אביגיל קדם
יוסי בן ציון הוא סטודנט שמתגורר ברחובות. מאז שהגיע לעיר הוא מדווש בה באופן קבוע, ובמיוחד בעוקף המזרחי ‑ רחוב מנחם בגין. "אני מאוד אוהב לנסוע על אופניים", הוא אומר. "כשרק עברתי לגור ברחובות חיפשתי איפה אני יכול לרכוב, ואמרו לי שכולם בעיר מתאמנים בעוקף. הלכתי לשם וראיתי שבאמת כולם עושים שם ריצה והליכה אבל שביל אופניים ‑ אין".
לדבריו, המשיך לחפש שבילים, אך נתקל במסלולים מקוטעים או לא שמישים. "ברכבת יש שביל עד הרמזור של פארק המדע, שם הוא נגמר", הוא מתאר. "בשדרות חן יש שביל נחמד אבל כשרוצים להמשיך לדרך יבנה השביל הרוס ומאלץ לרדת לכביש".
לפני חודשים רבים בן ציון שמח מאוד לראות שמתחילים סלילה של מסלול אופניים בעוקף המזרחי, אך לאחרונה שוב ביקר במקום והבין כי אורכו של השביל הוא כמה מאות מטרים בלבד.
"מי בונה שביל אופניים בשביל קטע כל כך קצר? מה המטרה? חיפשתי שלטים שממשיכים את המסלול, בשני הצדדים של המסלול, חיפשתי חומרי בנייה, אין שום דבר. יש אפס מחשבה על הנגשה עבור מי שבעצם מנסה להמעיט בשימוש בכלי רכב. בסוף כולם משתמשים במכוניות והכל פקוק".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות פועלת במסגרת הסכם הגג מול משרד השיכון, לתכנן ולבצע תוכנית אב לשבילי אופניים בעיר בהשקעה משמעותית ביותר. עם החתימה על הסכם זה, יוקדשו משאבים ניכרים לפיתוח תשתית רכיבה עירונית. השביל בדרך מנחם בגין מתוכנן להתרחב לדרך המדע, הפארק העירוני החדש, האיצטדיון בצפון העיר ועד לתחנת הרכבת. תקצוב תכנון חלק זה מצוי כעת בתהליכי אישור במשרד התחבורה".