יש מקומות שאסור להיכנס אליהם עם כפכפים, מקומות אחרים אוסרים כניסה ללא עניבה, אך צעירה שביקשה להזמין מקום במועדון לילה ברחובות נתקלה בקוד לבוש תמוה, האוסר על המבקרים להגיע לבושים במותגים מסויימים, ובכך למעשה למנוע כניסה של אלה הנוהגים ללבוש אותם.
2 צפייה בגלריה
הכניסה למועדון הלילה | צילום: פרטי
הכניסה למועדון הלילה | צילום: פרטי
הכניסה למועדון הלילה | צילום: פרטי
קוד הלבוש התגלה בשיחת טלפון שהגיעה לידי "מיינט רחובות". צעירה התקשרה למועדון 'קמינו' ברחובות, וביקשה להזמין מקומות. השיחה התנהלה בצורה חביבה, המקומות הוזמנו, אך לקראת הסוף הגיעו מספר הנחיות.
"אתם צריכים להגיע מוקדם עם תעודות זהות", הסביר נציג המקום, והוסיף: "לגבי הגברים שמגיעים, חשוב לדעת, קוד לבוש – לא להגיע עם נעלי ספורט, לא להגיע עם חולצות של מותגים 'כאלה'. כל הסמלים על החולצות למיניהם. את יודעת, 'גולף', 'לקוסט', 'נייק', 'אדידס' ".
הצעירה חשבה לרגע שהוא מתבדח ושאלה: "באמת? מה הקטע? למה?". התשובה הייתה: "זה לא מתאים לאווירה של המקום". היא התעקשה, ושאלה שוב: "אז לא 'נייק'? לא 'לקוסט'?", והוא ענה שוב: "'בוס', 'לקוסט', 'ארמני' וכאלה, כל המותגים".
הצעירה ציינה בפניו כי אינה חושבת שחבריה לובשים את הבגדים הללו, אך תאמר להם ליתר ביטחון, ואז שאלה אם גם לנשים יש איזשהן מגבלות, "הן יכולות להגיע עם חצאיות מיני למשל?", "בודאי, אין שום בעיה", ענה נציג המקום.
"מאוד הופתעתי מהדרישה של הלבוש במועדון", אמרה הצעירה ל"מיינט רחובות" והוסיפה: "הייתי בלא מעט מסיבות בחיי, ולא נתקלתי בבקשה כזו, אבל הבנתי שהרעיון הוא לסנן אוכלוסייה מסוימת".
2 צפייה בגלריה
הכניסה למועדון ברחובות | צילום: פרטי
הכניסה למועדון ברחובות | צילום: פרטי
הכניסה למועדון ברחובות | צילום: פרטי
מאחר וככל הנראה מדובר בשיטת "סלקציה" שנועדה למנוע מסוג מסוים של מבלים להיכנס למקום, בדקנו מי הם לובשי 'נייק', 'לקוסט' ו'אדידס'? ומדוע הם נחשבים "קהל לא רצוי"?
"אני נוהג באופן קבוע ללבוש את המותגים האלה", מנסה להסביר צעיר, תושב רחובות, וכועס: "אני לא מבין את דרישת קוד הלבוש הזה. מי שמגיע למקומות כאלה לובש את הבגדים האלה 'עם המותגים' ביום יום, אז מה הקטע? סתם ללבוש סוודר כשאתה הולך למועדון? זה סתם ניסיון להראות כמו מקום שאין בו ערסים, ולמנוע ממי שמתלבש כמו 'ערס' להיכנס".
ממועדון הלילה 'קמינו' נמסר בתגובה: "אנחנו לא רואים כאן בעיה, אין כאן אפליה והכול נעשה על פי החוק".