האם מבצעי סירוס ועיקור חתולים, שהרעיון מאחוריהם מבורך, צריכים להתבצע בכל מחיר? זו השאלה שהתעוררה השבוע ברחובות ההולנדית כאשר תושב רחוב מוריה, שמע רעשים מוזרים מכיוון חצר הבית. הוא יצא לחצר, והבחין ברכב חונה של 'תנו לחיות לחיות'.
1 צפייה בגלריה
החתולים נלקחו לעיקור | צילום מסך: באדיבות תושבים
החתולים נלקחו לעיקור | צילום מסך: באדיבות תושבים
החתולים נלקחו לעיקור | צילום מסך: באדיבות תושבים
צעירה שיצאה מהרכב הייתה עסוקה בלכידת חתולים בכלובים למטרת סירוס ועיקור. היא הסבירה לו שמדובר במבצע שנערך בשיתוף פעולה עם עיריית רחובות, אבל לא ציפתה להתנגדות הנחרצת שהמהלך יעורר.
לדברי התושב הוא ביקש שתשחרר את החתולים כי מדובר בשטח פרטי, ובחתולים מטופלים ולא בחתולי רחוב רגילים. "הסברתי לה שמדובר בשטח פרטי ושתוציא אותם מיד מהכלוב", הוא אומר, ומוסיף: "אמרתי לה שאלה חתולים מטופלים שאפילו לא אוכלים מהזבל. כמעט כל החתולים היו בטנדר, והיא התעקשה לא לשחרר אותם".
בשלב זה הסיטואציה החריפה. שכנים נוספים וילדיהם הצטרפו וניסו לשחרר את החתולים מהכלובים. "היא צעקה שאנחנו תוקפים אותה, אבל כל מה שביקשנו זה שתשחרר את החתולים שלנו מהכלובים ולא תיקח אותם. אז היא התקשרה למשטרה וטענה שאנחנו מרביצים לה ותוקפים אותה".
האירוע הסתיים בכך שהחתולים נלקחו, נגד השכן הוגשה תלונה על תקיפה, והוא בילה את היום בתחנת משטרת רחובות.
בעמותת 'תנו לחיות לחיות' מציגים זווית אחרת. אתי אלטמן, מייסדת העמותה, טוענת שכמעט ובוצע לינץ' בעובדת. לדבריה התושב יצא מביתו, בעט בה ובמלכודת, דחף וגירש אותה מהמקום.
אלטמן: "אני קוראת למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק לנקוט ביד קשה כלפי אלה שפגעו בצעירה, שהגיעה למקום עם רכב של העמותה במטרה לעשות טוב לסביבה ולטפל בחתולי הקהילה חסרי הישע. אני מזועזעת וכואבת שהאירוע הסתיים כפי שהסתיים ואין לנו כוונה לעבור לסדר היום עד שימוצה הדין".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות מפעילה מערך לביצוע עיקורים וסירוסים של חתולי רחוב, וכן לחיסונם כנגד מחלת הכלבת. פעילות זו נועדה לטובת בריאות הציבור, ולרווחת בעלי החיים למניעת רבייה לא מבוקרת של אוכלוסיית חתולי הרחוב בעיר. אמש התלוננה לוכדת מטעם "תנו לחיות לחיות" במשטרת ישראל על תקיפה, והנושא נמצא בבירור משטרתי. עיריית רחובות מגנה התנהגות אלימה מכל סוג שהוא". לא התקבלה תשובה על השאלה האם מותר לגורמים המבצעים סירוס ועיקור להיכנס לשטח פרטי לצורך לכידת חתולים.
צפו בחלק מההתרחשות ברחובות ההולנדית כפי שצולמה ע"י התושבים: