במשטרת ישראל התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומורכבת, במרכזה תושב רחובות בן 34, שהציג עצמו לכאורה כמיסטיקן שבכוחו להחזיר אהבות קודמות.
1 צפייה בגלריה
התחזה למיסטיקן | צילום: דוברות משטרת ישראל
התחזה למיסטיקן | צילום: דוברות משטרת ישראל
התחזה למיסטיקן | צילום: דוברות משטרת ישראל
עפ"י החשד האיש פרסם את שירותיו באתרי אינטרנט אותם הקים למטרה זו. שם ניצל את הכמיהה של עשרות נשים להשיב אליהן אהבות נכזבות, וזאת תמורת תשלום של אלפי שקלים, ובאחד המקרים אף גבה לכאורה סכום של 47 אלף שקלים מאחת הפונות.
את התשלום דרש שיפקידו לחשבונות בנק משתנים, מהם היה מושך כספים בתחבולה באמצעות קוד, שהשיג במרמה מקורבנותיו, ומבלי שראו אותו מעולם.
עוד נטען שהאיש פרסם את שירותיו באמצעות זיוף כתבה באתר אינטרנט מוכר שעסקה בנושאי אהבה, תוך שהוא מוסיף לכתבה את פרטיו והמלצות על שירותיו, באופן שנחזה להיות חלק מהכתבה המקורית. על פי החשד, החשוד למעשה שינה לגמרי את הכתבה זייף את תוכנה והכניסה לאתר שבנה.
בשיטה זו הצליח עפ"י החשד להונות כספית ונפשית עשרות קורבנות אותן עשק, תוך ניצול מצוקתן, וקיבל מהן במרמה עשרות אלפי שקלים.
אתמול (שני) עם מעבר משלב החקירה הסמויה לגלויה, פשטו שוטרי ובלשי מחלק ההונאה של משטרת מחוז ת״א על ביתו, עצרו אותו ותפסו רכוש רב אשר שימש את החשוד לביצוע העבירות, לרבות כסף מזומן רב.
מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בת״א עד יום ה׳, 27.12.18.
צפו במעצר ותיאור המקרה מפי מפקח קרן בר נור, קצינת חקירות ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ת״א: (צילום: דוברות המשטרה)