אנשי הקהילה למען גבעות חבצלת ‑ גבעות הכורכר ממערב לשכונת חבצלת ברחובות - יקיימו ביום שישי האחרון של חודש דצמבר, 28 בחודש, אירוע מיוחד להגברת המודעות לשמירה על הסביבה.
1 צפייה בגלריה
"פגיעה בטבע". גבעות הכורכר | צילום: שי אלבלינג
"פגיעה בטבע". גבעות הכורכר | צילום: שי אלבלינג
"פגיעה בטבע". גבעות הכורכר | צילום: שי אלבלינג
מדובר על צעד נוסף במאבק שמנהלים בשנתיים האחרונות תושבי השכונה, שהקימו פורום מיוחד שבמסגרתו הם פועלים למניעת אפשרות של בניית שכונה חדשה על הגבעות.
גבעות כורכר אלה ממוקמות ממערב לשכונה, מתפרשות עד לשטחים החקלאיים של קיבוץ קבוצת שילר, וגובלות בבנייני המגורים של שכונת 'אזורים בעיר' מצפון ובכביש מספר 411 מדרום.
בשנים האחרונות הבינו תושבי שכונת חבצלת כי בכוונת העירייה לקדם תוכניות בנייה על השטח, שנותר למעשה השטח הפתוח הטבעי היחיד באיזור זה של העיר.
לאחר אירוע קהילתי ראשון שקיימו לפני למעלה משנה, החלו נציגי הקהילה למען גבעות חבצלת בדו־שיח מול בכירי העירייה ואנשי אגף התכנון וההנדסה, במטרה להבין מה מתכננת העירייה לבצע בשטח.
כעת, חודשים לאחר הפגישה בין הצדדים, מתכננים אנשי הקהילה אירוע מיוחד שאליו הם מזמינים את כל תושבי העיר.
"המטרה שלנו היא שהשטח המקסים הזה יישאר פתוח וטבעי ונגיש לכולם, לכל תושבי האיזור והעיר", מסביר אוהד חן, אחד ממארגני האירוע. לדבריו, מספר חודשים לפני הבחירות הפסיקו השיחות בין התושבים לעירייה ובכוונת חברי הקהילה לחדש שיחות אלה במקביל לפעילות שהם מבצעים בשטח.
באירוע הקהילתי המתוכנן, שייצא לדרך בשעה 13:00 בצהריים מרחבת העפר שבקצה רחוב ההדס בשכונה, יתקיימו מספר פעילויות שטח ובהן עמדות הסברה על המאבק, סדנאות גששות והיכרות עם השטח, סדנאות ליקוט ובישול ובזאר יד שנייה.
"אנחנו מאוד מקווים שיגיעו כמה שיותר אנשים לאירוע כדי שהכוח וההשפעה שלנו יגדלו", אומרת תושבת שכונת חבצלת. "חשוב לנו שיבינו מה יש פה, כמה טבע, וחי וצומח, ושיפנימו שחייבים לשמור על זה, למעננו ולמען הסביבה ולמען הדורות הבאים".