כאשר מחוגי השעון בלילה שבין שישי לשבת (4.8.18) הצביעו על השעה 01:37, היה כביש 42, סמוך לנס ציונה ורחובות, כמעט ריק. רכבים בודדים נסעו בו, ואחד מהם היה נהג רכב שביקש לפנות שמאלה. ברגע של בלבול הוא טעה לחשוב שרמזור הפנייה ירוק, כאשר למעשה הרמזור הירוק היה לממשיכים ישר. התוצאה הייתה קשה.
1 צפייה בגלריה
צומת בית עובד בשעת לילה מאוחרת | צילום: נתיבי ישראל 2120*
צומת בית עובד בשעת לילה מאוחרת | צילום: נתיבי ישראל 2120*
צומת בית עובד בשעת לילה מאוחרת | צילום: נתיבי ישראל 2120*
למזלו הרע של הנהג הפונה, הוא נכנס הישר לנתיב התנועה של רכב שהגיע במהירות. ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת (כפי שתוכלו לראות בסרטון בהמשך).
את התאונה קלטו מצלמות הכביש של 'נתיבי ישראל'. דניס פנטלייב, סגן ראש מרכז ניהול התנועה הלאומי של 'נתיבי ישראל' מספר: "ניטרנו בזמן אמת את התרחשות התאונה, אליה מיהרנו לשגר את כוחות ההצלה".
לדברי פנטלייב אין מדובר במקרה ראשון. "אנו עדים יותר ויותר לתופעה בה נהגים נכנסים לצומת כשהרמזור אדום משום שמתבלבלים ברמזור המורה על כיוון הנסיעה שאינו שלהם, כלומר- במקרה זה הרכב שרצה לפנות שמאלה התייחס לרמזור הירוק של התנועה שרצתה להמשיך ישר. כתוצאה מהתופעה המטרידה נגרמות תאונות רבות, שחלק גדול מהן לצערנו קטלניות", הוא מסביר.
ממד"א מדווחים שהאירוע הסתיים בשבעה פצועים שטופלו ע"י הפראמדיקים בשטח, ופונו לבתי החולים 'קפלן' ו'תל השומר'. הפציעות, למזלם הגדול, הוגדרו כקלות בלבד, אך האירוע עלול היה להגמר בקלות כטרגדיה.
"האוחזות והאוחזים בהגה- אנא קחו אחריות למען חייכם שלכם, משפחותיכם ושאר משתמשי הדרך", מסכם פנטלייב בקריאה לציבור הנהגים, ואומר: "מחיר השניות שיקצרו את הגעתכם ליעד עשוי לעלות בגזילת חיי אדם והרס משפחות. עזרו לנו בנתיבי ישראל להציל חיים- בכל מפגע דרך בו אתם נתקלים דווחו לנו אל מרכז ניהול התנועה הלאומי ב-2120*".
צפו בתיעוד התאונה כפי שנוטרה בזמן אמת: