ד"ר רז הגואל הוא רופא משפחה שמתגורר במזכרת בתיה, שלא התמחה בנושא ההשמנה עד שנאלץ להתמודד עם קושי אישי. לפני שלוש שנים הגיע למשקל שיא של 120 ק"ג. הדיאטות לא עבדו, ניתוח קיצור קיבה לא עמד על הפרק, וכך הגיע לטענתו לתרופה חדשה שמטפלת בהשמנה. כעת הוא מנסה להפיץ את הבשורה.
כאשר המחוג הראה 120 קילו ידע ד"ר רז הגואל שאין עוד ברירה. הוא לא עמד בקריטריונים של ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה/שרוול). "גם לא רציתי לעבור אותו", הוא אומר. "כדי לעבור את הניתוח זה או שאתה ממש צריך להשמין או שאתה עושה דיאטה, וכל דיאטה לא הצליחה, לסגור את הפה זה נורא קל להגיד אבל קשה לעשות, ועדיין זה לא הצליח".
כדי לטפל בבעיה שלו, החל לחקור את הנושא לעומק, והבין לדבריו שיש תרופות שעוזרות לרדת במשקל. "לא הבנתי איך זה עובד ונתקלתי בבורות מצד הקהילה בשימוש תרופות, התחלתי לחקור, וראיתי שמגיעה תרופה חדשה לישראל. ביקשתי אישור לקבל את התרופה, חקרתי אותה, בדקתי מנגנונים והבנתי שהיא הכי תתאים לי מהשאר, התחלתי להשתמש בה".
עם הצלחה קשה להתווכח ומספיקה הצצה אחת בתמונה של הגואל אז והיום, כדי לראות שיתכן ועלה על משהו. "ירדתי בעזרת התרופה 45 קילוגרם, ואמרתי אני חייב להתחיל להתמקצע ולהפיץ את הבשורה", הוא מסביר.
הגואל פתח מרפאה שעוסקת בהשמנת יתר, שם הוא מתאים לאנשים טיפול תרופתי לטיפול בהשמנת יתר.
איך התרופה עובדת?
"התרופות עובדות על מנגנון של שובע. התרופות בעבר היו מורידות תיאבון, אלה משרות שובע, וזה הבדל משמעותי שמביא תוצאות".
הגואל מדגיש שהתהליך נעשה בפיקוח קפדני, "יש קריטריונים לאנשים שמתאים להם לקחת את התרופה, יש שילובי תרופות ומעקב צמוד תוך מעקב דיאטני של הצוות המקצועי של המרפאה".
"התמונות של לפני ואחרי לא משקרות", הוא אומר ומסכם: "אני לא חושב שאנשים צריכים להתבייש, השמנה זו מחלה עם כל מה שיש בזה, אני חי את התחום ואנחנו רק בחיתולים של הנושא".