לווייתו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל, שלאחר מותו הועלה לדרגת רב סמל, התקיימה אתמול בשעה 2:00 לפנות בוקר בחלקה הצבאית בהר הרצל. ליוו אותו מאות אנשים, בני משפחה, חברים וחברים ליחידת דובדבן, חברי מועצה וראש העירייה, רחמים מלול.
חבריו ספדו לו ואמרו כי מת "מות גיבורים", הם סיפרו עד כמה היה נחוש להתגייס ליחידת דובדבן. חברו, דניאל פושקרב, ששיחק עם רונן ב'סקציה נס ציונה' טרם הגיוס, מספר שהחלום של רונן היה לשרת את המדינה ביחידת דובדבן.
"הרבה שנים הוא תמיד אמר כמה שזה החלום שלו, הוא עבד מאוד קשה והתמיד תמיד שאף למצוינות ולתרומה למדינה, אין ספק שגם שם הוא בלט בנכונות שלו לתרום גם ביחידה", אמר בכאב. פושקרוב מספר שרק לאחרונה סיים לוברסקי מסלול, "ולצערנו נקטף בטרם הספיק לתת את מה שהיה טמון בו, כולם יעידו שהוא בחור כארז עם חיוך שמעלה את המורל, אבדה גדולה למדינת ישראל"
ביום חמישי האחרון לפנות בוקר נפצע לוברסקי באורח אנוש בפעילות כוח דובדבן למעצר מבוקש פלסטיני במחנה הפליטים אל עאמרי בפאתי רמאללה. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר קשה, חפצים הושלכו על החיילים, ופלטת שיש גדולה פגעה ישירות בראשו. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב אנוש, ובשבת נפטר מפצעיו. שמו ועיר מגוריו לא הותרו לפרסום עד למוצאי שבת.
מועדון כדורגל מכבי חיפה, הקבוצה אותה אהד, פרסמה הודעת אבל רשמית: "מרגע היוודע דבר פציעתו הקשה של לוחם דובדבן ואוהד הקבוצה, רונן לוברסקי, כולנו התפללנו לשלומו של הגיבור. לדאבון ליבנו רונן נפטר היום מפצעיו. כולנו מרכינים ראש ומשתתפים בצער המשפחה. תמיד תהיה חלק מאתנו, חלק ממשפחת מכבי חיפה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
גם חבריו בבית הספר 'קציר' התקשו להתמודד עם הבשורה המרה. "קשה לעיכול", אמרה אם של חברה לכיתה שלו. "זה יום מאוד קשה בשבילנו, רונן היה עלם צעיר ויפה, מלח הארץ, מאוד קשה לנו".
לוברסקי הותיר אחריו הורים ואח.