קבוצת מאמאנט ייחודית המיועדת לשחקניות כבדות שמיעה וחרשות נפתחה בשבוע האחרון ברחובות. בכך היא מצטרפת לעשרים קבוצות 'מאמאנט' שכבר פועלות בעיר, וביניהן 'מאמאנט זהב', המיועדת לנשים בנות 65 ומעלה.
מדובר בבשורה יוצאת דופן כיוון וזו הקבוצה הראשונה מסוגה בישראל. הקבוצה מתאמנת פעם בשבוע, מדי יום שני, באולם הספורט של בית ספר קציר ב'. מאמנת אותה, רותם אביב, בליווי מתרגמת לשפת הסימנים.
בשל הצורך הייחודי, גם המאמנת לומדת בימים אלה את שפת הסימנים. המילה הראשונה שלמדה לסמן היא כדור, ובקרוב תרכוש מספיק אוצר מילים כדי להוביל את הקבוצה לניצחון בלי להשמיע את קולה או לצעוק.
חברת המועצה ומחזיקת תיק קהילה ואוכלוסיות מיוחדות, ד"ר רוני באום: "אני גאה לספר שאנו חלוצים גם ברמה הארצית של ליגת מאמאנט. רחובות מהווה מודל לשילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בכל תחומי החיים ובכללם בספורט. אני מברכת על הצטרפותן של נשים כבדות שמיעה למאמאנט.
"אין לי ספק שהשחקניות תוכלנה למצות את כישוריהן ובמקביל לקדם חברה שוויונית יותר. תודה גדולה למאמנת רותם אביב, לסיון כהן וסיגל לוי, יו"ר הליגה וסגניתה, העושות את עבודתן בהתנדבות וכמובן לרכז מאמאנט, אלכס בר מכר הפועל ללא לאות למען שגשוג ליגת מאמאנט רחובות".