מכה למאבק הקבוצתי: תושבים רבים שחנו את רכבם במגרש החול ברחוב אנטין, הסמוך לפארק המדע, גילו שקיבלו דוחות בגלל שלא הבחינו בשלט האוסר על החנייה במקום. אחד ממקבלי הדוחות ניסה להתנגד ולבטל את הדוחות עבור כולם- אבל לאחרונה נודע כי הניסיון לא צלח.
הכל החל ביוני האחרון, כאשר תושב רחובות החליט להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה על סך לא פחות מ-7.8 מיליון שקלים. האיש, כמו רבים אחרים, חנה במגרש החול ברחוב אנטין בפארק המדע (סמוך לחניון הרכבת).
לטענתו, בגלל שהגיע מכיוון מזרח הוא לא יכול היה לראות את שלט האוסר על חנייה במקום, ולכן היה בטוח שהוא חונה כחוק- אולם כששב לרכבו גילה שקיבל דוח חנייה. במקום לקלל בלב, הוא החליט לצאת למאבק, והגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה, עבור עשרות הרכבים שחונים במקום מדי יום.
2 צפייה בגלריה
מגרש המריבה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
מגרש המריבה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
מגרש המריבה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
עם הגשת התביעה, אמר התובע למיינט רחובות: "עושים שם קופה יומיומית, ובכוונה לא שמים שלט ולא סוגרים את המגרש, כי זה מקור פרנסה. בערים אחרות נותנים חניון רכבת שמממנת העירייה. ברחובות יש גזל של עשרה שקלים ועוד עושים קופה כפולה ומכופלת עם הדוחות. אני מאוד מקווה שיצטרפו אלינו כל התושבים שקיבלו דוחות דומים".
אולם, למרות המאמץ- לאחרונה דחה בית המשפט את בקשתו של האיש. בכתב התגובה לתביעה, שהוגש לבית המשפט מטעם משרד עורכי הדין פריש שפרבר ריינהרץ ושות', צוין כי מגיש התביעה נהג בניגוד לחוק, חצה קו הפרדה רצוף ולכן לא הבחין בשלט האוסר על חנייה במקום.
2 צפייה בגלריה
מגרש החנייה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
מגרש החנייה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
מגרש החנייה ליד הרכבת | צילום: אבי מועלם
בדיון, שנערך בתחילת החודש, הציגו עורכי הדין של העירייה את טענותיהם תוך שימוש במפת סימון התנועה בעיר, וככל הנראה היו משכנעים במיוחד- מכיוון בסיום הדיון בית המשפט הציע לתובע לבטל את תביעתו, על סך 7.8 מיליון שקלים וכך עשה האיש.
עו"ד אשר אילוביץ' ממשרד פריש שפרבר ריינהרץ ושות' מסר: "תיק זה מהווה דוגמא נוספת לסוגיית הקלות שבה מוגשות תביעות ייצוגיות במיליוני שקלים כנגד הרשויות המקומיות, וכאשר הן נבחנות בבית המשפט מתגלה כי אין בהן כל עילה מהותית, בטח שלא להשבת מיליוני שקלים".