האם פרשת מותו של הנער ברוך אנבייה ז"ל מרחובות הגיעה אל סופה? תלוי את מי שואלים. הבוקר (ג') בית המשפט גזר 14 שנות מאסר על גביהו טגנה, בן 22 מקריית משה, שהורשע בהריגתו של אנבייה. בנוסף, הוא ישלם קנס של 80 אלף שקלים למשפחת אנבייה.
האירוע התרחש בדיוק לפני שנתיים, באוקטובר 2015, כאשר חבורת צעירים נפגשה בשעות הלילה ברחבת המתנ"ס בשכונת קריית משה בעיר. טגנה (שהורשע בהריגה) הגיע למפגש כשהוא מצויד בסכין מטבח.
על פי כתב האישום, בסביבות השעה 3 לפנות בוקר פרץ ויכוח בין ברוך אנבייה, בן 18, לבין בת זוגו של טגנה, שהתגלגל לעימות פיזי בין טגנה ואנבייה. במהלך העימות טגנה דקר את אנבייה מספר פעמים, ועל פי כתב האישום לאחר הדקירות השליך אבן על אנבייה הפצוע וברח מהמקום, תוך שהוא משליך את הסכין.
1 צפייה בגלריה
ברוך אנבייה ז"ל
ברוך אנבייה ז"ל
ברוך אנבייה ז"ל
אנבייה הובהל לבית החולים, ושם נפטר מפצעיו. לאחר מספר ימים טגנה נעצר בפתח תקווה, הודה במיוחס לו ושחזר את האירוע. בהתחלה הוא הואשם ברצח, ולאחר מכן האישום השתנה להריגה- וביוני אחרון נקבע כי הוא אשם.
פרקליטות מחוז מרכז דרשה לגזור עליו עונש מאסר מקסימלי של 20 שנות מאסר, ואילו עורך דינו אלון קריטי ביקש הקלה של 6 עד 10 שנות מאסר בלבד. כאמור, בית המשפט גזר היום את דינו והשית עליו 14 שנות מאסר בפועל וקנס של 80 אלף שקלים שישלם למשפחת הקורבן.
עורך דינו של טגנה אמר בסיום הדיון: "יש לזכור שתיק זה החל בעבירת הרצח, שהעונש לצידה הינו מאסר עולם, והסתיים בעונש של 14 שנות מאסר. אני סבור שעונש זה כשלעצמו מחמיר עם הנאשם, נקרא בעיון את גזר הדין ונשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון".