תושבי שכונת נווה יהודה ברחובות מנהלים כבר תקופה מאבק נגד החומה שנמצאת בגבול של השכונה עם רחוב דרך האצ"ל, וטוענים שמדובר בחומה לא בטיחותית ולא יציבה.
היום (ג') תאונה אחת הצליחה לעשות מה שלא עשתה עבודת הסברה של שנים, כאשר רכב שפגע בחומה בעוצמה קלה גרם להתמוטטות מוחלטת של האבנים המרכיבות אותה.
במקום כבר התרחשו מספר תאונות, כאשר המשמעותית שבהן הייתה בדצמבר האחרון – כאשר מכונית פגעה בחומה ונפער בה חור, אבל התאונה הזו הכניעה את החומה לחלוטין.
גם הנסיבות שהביאו לתאונה אינן שגרתיות ככל הנראה: תושבים מעידים כי במקום עבר צעיר עם מסכה של ליצן, כפי שעושים בני נוער רבים בארץ בימים האחרונים, והבהלה הרבה גרמה לנהגת לסטות ממסלולה ולהתנגש בקיר.
1 צפייה בגלריה
החומה נשברה לחלוטין מהפגיעה
החומה נשברה לחלוטין מהפגיעה
החומה נשברה לחלוטין מהפגיעה
"מספיק לראות את הרכב כדי להבין שהיה מדובר בפגיעה קלה", מספרת תושבת השכונה. "לרכב כמעט ואין נזק, ואילו החומה שבורה לחלוטין", היא אומרת. "אם חלילה זו הייתה משאית היא הייתה עפה על אחד הבתים. במזל לא היו נפגעים, כי בדרך כלל יש כאן ילדים שהולכים ברגל לבית הספר".
התושבת מספרת שהם מתריעים על הנושא שנים, והטיפול מתעכב מטעמי תקציב. "היו כמה תאונות של משאיות שהשתפשפו בחומה, בדצמבר שעבר מכונית פגעה בחומה ונפער בה חור. למרות כל ההתראות שלנו לא קיבלנו עד היום את הדו"ח שנעשה לאחר המקרה, לדעתי כי הם לא רוצים שנראה עד כמה הממצאים חמורים".
"עכשיו יהיו חייבים לעשות משהו, אי אפשר להתעלם כי מדובר בחומה במקום ציבורי שמסכנת את האנשים שגרים שם ואת האנשים שחולפים במקום משני הצדדים" היא אומרת.
אתמול (ב') התקיימה ישיבת מועצה ונושא החומה בדרך אצ"ל עלה. למיטב ידיעתם של התושבים הנושא הועבר לטיפול מהנדס העיר, ובתזמון "מושלם" ארעה התאונה הבוקר והתושבים מקווים שהיא תעורר את קודקודי העירייה.