ארבעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי נגזרו על צעירה שעבדה כקופאית בסניף רשת 'שופרסל' ברחובות, שלשם מימון חתונתה גנבה מקופת הסניף שבו הועסקה 90 אלף שקל.
חמש שנים לאחר שגניבת המזומנים מהסניף שבו עבדה הפכה עבורה לשגרה, ושנתיים וחצי לאחר שהואשמה בכך, החליט בית המשפט להתחשב במצבה האישי של הקופאית והטיל עליה עונש קל יחסית. "אלמלא נסיבותיה המיוחדות, העונש היה חמור בהרבה", אמרה השופטת עינת רון.
עוד ברחובות: דילמה: אסיר טרנסג'נדר לכלא נשים או גברים? הציבור קבע: במקום הרצפלד המיתולוגי - מכללה איים על ליאור שליין ונשלח לאשפוז בכפייה
על פי גזר הדין, במהלך תקופה ארוכה הקופאית גנבה כספים, עד שהנהלת 'שופרסל' החלה בפעולות מעקב אחריה בשל חוסר ההתאמה שנמצא בנתוניו הכספיים של הסניף. מהחקירה התברר, כי הקופאית הוציאה במשך קרוב לשנה וחצי, כמעט בכל משמרת בה עבדה, סכומים של מאות ואלפי שקלים מהקופה. השיטות שבהן נקטה היו רבות, ולאור האמון שניתן בה בקרב מנהליה, היא עשתה אף שימוש בכרטיס המנהל, שאיפשר לה להוציא מהקופה אלפי שקלים מבלי שאיש יעלה על כך. בין היתר, היא ביטלה עסקאות שבוצעו במזומן, ובתום המשמרת לקחה את מלוא סכום העסקה לכיסה. במקרים אחרים היא ביצעה החזרה פיקטיבית של מוצרים, ולאחר מכן הזינה את הסכום בקופה כאילו המוצרים הוחזרו ללקוח. כך משכה הקופאית כסף במזומן כנגד שווי הפריטים.
באחת ההזדמנויות עשתה הקופאית טעות קטנה בתום משמרת וגנבה 1,200 שקלים, לאחר שביטלה פריטים מתוך עסקת מזומן. הדבר הוביל לתפיסתה על ידי המנהל והתפיסה החד פעמית הובילה כאמור לבדיקה מעמיקה, שבה נמצא כי בסך הכולל נגנבו מהקופה 90 אלף שקל.
הקופאית הושעתה, אולם בינתיים גם הספיקה להתחתן, ומעל דוכן העדים ציינה כי ביצעה את הגניבה מאחר שהיא והוריה היו מצויים במצב כלכלי קשה טרם נישואיה, מה שלא איפשר לה לשאת בהוצאות החתונה.
הנאשמת, שהודתה והורשעה בעבירת הגניבה, החזירה 35 אלף שקל למקום עבודתה. היא ציינה בבית המשפט כי נולדו לה שני ילדים שאחד מהם לוקה באוטיזם.
בית המשפט התחשב במצבה האישי, ובעיקר במצב הילד, הדורש מאמו השגחה צמודה. "עם כל ההבנה לתחושותיה ולרצונה להכין את חתונתה כראוי בעיניה, אין בכך כדי להוות סיבה", פסקה השופטת רון, ושלחה אותה לרצות את עונש המאסר בעבודות שירות. את יתרת הסכום שגנבה ולא החזירה, היא תיאלץ להשיב בשל הקנס הכספי שקיבלה.