ההליך המשפטי שנפתח נגד תושב רחובות שכתב פוסט מאיים כנגד מגיש תוכנית הסאטירה 'גב האומה', ליאור שליין, נסגר, לאחר שבית המשפט מצא כי הוא מעורער בנפשו.
"לי ברור מה הלב שלך אומר, ואני אדאג שהוא יפסיק לפעום. אם לא הבנת, זה איום מוכח וברור לרצח שלך, תתמודד אחי", כתב האיש ברשת הפייסבוק נגד שליין, שלאורך הקריירה שלו כבר הספיק לספוג ביקורת קשה ביותר, אך לא כזו שעלתה עד כדי איומים ברצח.
הפוסט המאיים שוגר ב־13 בינואר השנה, מספר ימים לאחר שידור התוכנית. מי שהגישה את התלונה למשטרה בשמו של שליין הייתה מפיקת התוכנית, מאיה מנור.
המשטרה שאיתרה את החשוד בן ה־31 מיהרה לעצור אותו, וגם להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירת איומים. ואולם, כבר עם תחילת הליך המעצר, נשלח הנאשם להסתכלות פסיכיאטרית וממנה התברר כי הוא מעורער בנפשו. לאור זאת, הסכימו הצדדים על הפסקת ההליך המשפטי נגדו. השופטת נעה תבור מבית משפט השלום בתל אביב הורתה במקביל על אשפוזו תחת פיקוח של הפסיכיאטר המחוזי.
בדיון שהתקיים השבוע בעניינו, קבע עוד בית המשפט, כי לא הוחלט על משך אשפוזו, זאת מאחר שבימים אלה מוצע תיקון לחוק האשפוז הפסיכיאטרי. בשלב זה הורתה השופטת תבור להשאירו באשפוז תחת פיקוח צמוד, כל זאת עד להבאתו בפני הוועדה העוסקת בנושא.
ליאור שליין היפנה לתגובת ערוץ 10, שם העדיפו לא להתייחס לידיעה.