"אני עדיין בהלם איך זה בכלל התגלגל. היא ילדה טובה שיצאה למסיבה בערב, כשלפנות בוקר אני מוצאת אותה שוכבת מאושפזת בבית חולים", אמרה השבוע אמה של בת ה־16, שהובהלה עם צעיר נוסף בן גילה לבית חולים 'קפלן' במצב קשה אחרי שהשניים צרכו יחד סמי הזיה בגן משחקים ברחובות.
עבור ד"ר אילן בוש, המשמש כפסיכיאטר במרפאת הנפש לילדים ונוער במרכז הרפואי 'קפלן', בוקרו של יום שבת האחרון היה שונה מעוד שבת שגרתית בבית. כבר משיחת הטלפון שקיבל, הוא הבין שמשהו חריג מתרחש בחדר המיון. הוא מיהר להגיע לבית החולים כששמע על שני בני הנוער שהגיעו זה עתה, והסימן הראשוני שאיפיין אותם היה שהם מעורפלים עד אובדן חושים. השניים איבדו את הכרתם לאחר מה שנראה כצריכה מוגברת של סמים ואלכוהול.
על פי חקירת המשטרה, המתנהלת גם בימים אלה, מדובר במסיבת יום הולדת שהתקיימה בגן השעשועים השוכן ברחוב שטיינברג בעיר, שאליה הגיעו עוד כמה בני נוער מקריית עקרון והסביבה. מפרטי החקירה, המתנהלת בראשותו של פקד שלום כהן, שמשמש ראש מחלק הנוער במשטרת רחובות, עולה כי במהלך המסיבה, שהייתה רוויה במשקאות אלכוהוליים, צרכו בני הנוער גם חשיש ואל.אס.די בכמויות גדולות.
במשטרה יודעים לספר, כי בעת קבלת הדיווח מבית החולים על הגעתם של השניים, החלו להתבצע פעולות חקירה בקרב המעורבים הנוספים במסיבה, שמהן התברר כי שניים מהם היו מוכרים במחלק הנוער מתחום הסמים והאלימות, ולגבי היתר לא היה ידוע על כל עבר פלילי.
"בסך הכל חלק מהמעורבים באירוע הם בני טובים שלומדים בבתי ספר בעיר, ואחד מהם אף לומד במגמת הצטיינות בבית ספרו", מסביר גורם המעורה בחקירה. בינתיים, הוארך מעצרו של בן הנוער מקבוצת הנערים, שחשוד כי הוא זה שסיפק את הסמים לשאר החוגגים, ובמשטרה מציינים כי על סמך הראיות שהצטברו, נראה כי בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין סחר בסמים ואספקתם.
כשהגיעו השניים לבית החולים אובחן מצבם הראשוני כקשה ביותר, והם הועברו במהירות למחלקת טיפול נמרץ במטרה לייצב את מצבם ולהעניק להם טיפול מונע הניתן בדרך כלל אחרי צריכה מוגברת של סמים. "הם היו בחרדה גדולה, בצורה חריגה ממה שאני מכיר במקרים דומים", מתאר ד"ר בוש את הרגעים הראשונים, בהם התעורר חשש רציני לשלומם. "היו בהם כל הסימנים לחוסר התמצאות ואי שקט בולט מאוד".
לאחר שקיבלו מנה מוגברת של תרופות הרגעה, מצבם של השניים התייצב והם הועברו להמשך הטיפול במחלקת ילדים בבית החולים.
הוריהם, שעודכנו במצבם, מיהרו להגיע ולהתייצב ליד מיטות ילדיהם. למכריהם שהתעניינו בנסיבות המקרה אמרו שלא ידעו דבר על אותה מסיבה, שבה על פי החשד עורבבו המשקאות האלכוהוליים עם חומרי הסם המסוכן. "הבת שלי הלכה עם ידיד שלה, היא אמרה לי שהיא הולכת למסיבה של חברים. אני עדיין מנסה להבין איך הגענו לידי כך שהיא מגיעה לפנות בוקר לבית חולים במצב שהיא הגיעה אליו", אמרה האם למכריה, המספרים כי ההורים מצויים בהלם מוחלט.
במשטרה מודעים לשכיחות הופעתם של הסמים בקרב בני הנוער, ואולי בגלל האכיפה המוגברת בפיצוציות, בחודשים האחרונים נראית גם נדידה של בני הנוער מסמים אלה לסמים ה'קלאסיים' דוגמת החשיש והאל.אס.די.
הסיפור המלא בגיליון סופ"ש של 'ידיעות רחובות'