משטרת רחובות פתחה בחקירת שתי תלונות שהגישו בשבוע שעבר שני אזרחים שאין ביניהם כל קשר, הנוגעות לניסיון הונאה זהה לחלוטין. מתיאור המקרים עולה כי השיטה שננקטה נגד השניים הייתה מסירת הודעה שקרית על כך שבן משפחה מעורב בתאונת דרכים, בניסיון לנצל את מצוקתו של הקורבן ולסחוט ממנו כספים.
"התקשר לטלפון הביתי אדם, והמילה הראשונה ששמעתי ממנו הייתה 'אמא'. זה היה בקול חלש מאוד, לא ממש זיהיתי את הקול, אבל אז הוא אמר לי שהוא עבר תאונת דרכים ודרס ילדה קטנה", משחזרת תושבת העיר את שיחת הטלפון המסתורית שקיבלה. לדבריה, באותו רגע היא לא ממש חשבה על הדברים ורק ביקשה להבין מה קרה לבנה שהיה אמור להיות בעבודה באותו הזמן. "הוא אמר לי שהשיניים שלו נשברו והוא בקושי יכול לדבר. כל הסימנים הראו שהוא לא יכול לדבר, ואחרי כמה רגעים הוא העביר את הטלפון לאדם אחר שהציג את עצמו כעורך הדין של ה'בן' שלי", היא ממשיכה בתיאור.
מרגע זה נראה כי השיחה הפכה ליותר ויותר מוזרה. מעברו השני של הקו ציין האדם שהתחזה לעורך דין שהילדה שנדרסה היא אזרחית בולגריה, שזקוקה לניתוח ואין לה ביטוח בריאות. הוא הציע לאישה לסייע בהוצאות הניתוח. "אם את מוכנה להשתתף בהוצאות הכספיות של הניתוח, אוכל להרגיע את אביה של הילדה כדי שלא יגיש תלונה נגד הבן שלך", אמר 'עורך הדין' לאישה, שבשלב הזה עדיין האמינה באמיתות הדברים.
"אחרי שאמרתי לו שאין לי כסף כרגע ואני יכולה לגשת לכספומט, להוציא כסף ולהביא לו למחרת, הוא התחמק ואמר שיחזור אליי", היא מוסיפה. באותו הזמן התקשרה האישה לכלתה, והיא הרגיעה אותה כשאמרה לה שבנה לא נמצא ברחובות אלא במקום עבודתו ברעננה. "פה כבר הבנתי שמישהו ניסה לעקוץ אותי", אומרת האישה.
היא מיהרה לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה, ושם התברר לה כי שעות אחדות קודם לכן הגיע לתחנה אדם נוסף והתלונן על מקרה דומה.
מהמשטרה נמסר כי "התקבלו שתי תלונות בנושא בעלות מאפיינים דומים, אך בשלב זה אי אפשר לקבוע בוודאות כי קיימת תופעה או כנופייה שמבצעת עוקץ. בשלב זה התלונות בחקירה הן במישור החקירתי הן במישור המודיעיני".