חולים הזקוקים לבדיקות סי.טי, בעיקר חולים במחלות קשות וקשישים, טוענים כי קיצוצים תקציביים שבוצעו בשנה החולפת בבית חולים 'קפלן' ברחובות גרמו לכך שהתורים לבדיקות אלה, הנחשבות יקרות, התארכו מאוד משבועות של המתנה לחודשים.
גורמים בבית החולים מודים כי העובדה שבדיקות הסי.טי עברו למתכונת מצומצמת, אכן פוגעת בחולים הזקוקים לבדיקה.
בבית חולים 'קפלן' פועלים שני מכשירי הדמייה לבדיקות סי.טי, שעד לפני שנה עבדו במתכונת מלאה והיו פעילים כמעט לאורך כל שעות היממה. במצב כזה, ניתן שירות יעיל וטוב לחולים שנזקקו לשירותי המכשיר - אם במקרי חירום או במקרים של טיפול בחולים הזקוקים לבדיקה כדי לבחון ולעדכן את מצבם הרפואי, כמו למשל חולים בסרטן, שמעקב אחר מחלתם הוא חיוני.
בחודשים האחרונים גילו חולים שביקשו להזמין תור לבדיקת סי.טי כי התורים הקרובים ביותר שאליהם יוכלו להירשם הם בעוד חצי שנה מיום הזמנת הבדיקה, ואף למעלה מכך.
חולה תושב האזור הסובל מבעיה אורטופדית בברכו, שביקש לפני כשבועיים לקבוע בדיקת סי.טי, הופתע לגלות כי התאריך הפנוי לבדיקה עבורו בבית החולים הוא בחודש דצמבר.
כאשר ביקש לבדוק אפשרות להקדים את התור, הוא הופנה לבתי חולים אחרים, כמו למשל 'איכילוב' בתל אביב, שם נאמר לו כי ייתכן ויוכל להשיג תור מוקדם יותר. "זה פשוט מגוחך שאתה לא יכול לקבל שירות ראוי והולם, ואני עוד מקרה טוב יחסית שיכול לסבול דיחוי, אבל יש קשישים וחולים קשים שממש סובלים מהמצב", הוא אומר.
כאמור, עד לפני קרוב לשנה עבדו מכונות הסי.טי של בית חולים 'קפלן' במתכונת של 24 שעות, אולם החלטה של הנהלת המרכז הרפואי הביאה להפסקת פעילות המכונות בשעה 15:00. על פי ההנחיות הנוכחיות, מיועדות מכונות הסי.טי לשימוש במקרים דחופים בלבד המגיעים לחדרי המיון של בית החולים או למקרים דחופים אחרים, כמו למשל חולים אונקולוגיים.
"זה כואב ומצער לשמוע את החולים שסובלים ומתלוננים על כך", אומר גורם בבית החולים, "אבל אלה החלטות ההנהלה ועלינו לפעול לפיהן. מה שאנחנו יכולים לעשות זה לקבוע תור לחצי שנה מעכשיו או לשלוח לבתי חולים אחרים באזור המרכז, אבל זה מרגיש ממש כמו לטרטר את החולים".
"זה מקומם, במיוחד אחרי שנים שאתה משלם מדי חודש דמי חברות לקופת חולים", אומר תושב האזור שאמו נזקקת לבדיקת סי.טי וממתינה כבר חודשים לתור. יש אנשים שמתקשים להתנייד למקומות אחרים, או פשוט אין מי שייקח אותם לשם, וחוץ מזה אנשים מאוד חולים וסובלים, אז למה צריך להגביר להם את הסבל?".
מבית חולים 'קפלן' נמסר בתגובה: "הנתונים שעולים בכתבה אינם מדויקים. בית החולים ממשיך לבצע צילומי סי.טי גם לאחר השעה 15:00, אם כי במתכונת מצומצמת יותר בשל צמצום המשאבים שניתנים על ידי המדינה. חשוב לציין כי נעשים כל העת מאמצים להביא למינימום פגיעה בשירות ובטובת המטופלים".