פעוט כבן שנה טופל בחדר המיון בבית חולים 'קפלן' ברחובות לאחר שסבל מכוויות מדרגה שנייה מנגיעה בקרוסלה עשויה ממתכת בגן שעשועים. בעקבות הכוויות התפתח בידיו זיהום חיידקי.
בשבוע שעבר בילה הפעוט עם המטפלת שלו בגן השעשועים. לדברי הוריו, הוא זחל מהמחצלת שנפרסה בעבורו לעבר הקרוסלה. "המטפלת לא דמיינה שמשטח המתכת כל כך חם, כי זה גן שעשועים חדש המיועד לפעוטות", סיפרה אמו. "לאחר שהוא נגע במתכת הוא התחיל לצרוח, והמטפלת הבחינה בכוויות נרחבות בשתי כפות הידיים ובכוויות שטחיות ברגליים - המקומות שהיו במגע עם משטח המתכת".
המטפלת התקשרה להורי הפעוט ובו־בזמן לקחה את הפעוט למרפאת קופת חולים, שם נמרחו הכוויות במשחה ונחבשו. כעבור יממה וחצי התעורר הפעוט משנתו בבכי, הקיא וסבל מחום גבוה ומאי שקט. "במרפאה אמרו לנו לקחת אותו דחוף לבית החולים", סיפרו ההורים. "הגענו ל'קפלן' בארבע לפנות בוקר, והצוות הרפואי זיהה מיד כי נוסף על הכוויות בידיים יש גם חיידק שחדר למחזור הדם וחייבים לטפל בו באנטיביוטיקה. אנחנו מודים בחום לצוות הרפואי במיון ולכירורגים הפלסטיים על טיפול מסור ומהיר שאושש את בננו".
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית שבה טופל הפעוט, ד"ר דנה אגוזי, אמרה כי זו הפעם הראשונה שהיא נתקלת בתגובה כה קיצונית למגע עם משטח בגן שעשועים. "באבחון הראשוני גילינו כוויות בדרגה שנייה בשתי כפות ידיים וברגליים בכשני אחוזים משטח הגוף, שהם כל האיזורים החשופים שהיו במגע עם המתכת החמה", תיארה ד"ר אגוזי. "יתרה מכך, הפעוט פיתח זיהום כלל מערכתי משמעותי שהתבטא בחום גבוה, פריחה בכל הגוף וחספוס של העור. זיהום זה אופייני לחיידקי העור סטרפטוקוקוס או סטאפילוקוקוס והנו מצב מסכן חיים, אם כי נדיר בכוויות שאינן נרחבות כמו הכוויה הזאת". הצוות הרפואי החל מיד בטיפול אנטיביוטי דרך הווריד ובטיפול בכוויות במשחה וחבישתן.
צוות המומחים במחלקה לכירורגיה פלסטית פונה במסר להורים, למחנכים ולרשויות המקומיות: "הקיץ בפתח ועמו סכנות הקשורות לפעוטות ולילדים. שימו לב למשטחים שעלולים להיות חמים ומסוכנים. חייבים לכסות אותם. ובכלל, חייבים להוציא מהתקן במדינה חמה כמו שלנו משטחים כאלה. גם כוויה קטנה מאוד עלולה לגרום לזיהום קיצוני ואף מסכן חיים כמו במקרה זה, ולכן אין מקום להתלבט אלא להגיע מיד לטיפול רפואי".