תושב רחובות הורשע בזיוף קורות חיים והתחזות לאחיו, בשל רצונו להתקבל לעבודה כסוכן בחברת כבלים. הנאשם בן ה־30 טע כי באותה התקופה הוא היה חדור רצון להוכיח לבת זוגו שניתק את עצמו מאורח חיים עברייני שהיה שקוע בו בעבר. בית המשפט גזר עליו שישה חודשי מאסר על תנאי.
אישום: זייפה תארים ועבדה כפסיכולוגית בי"ס
בכתב האישום נטען כי הנאשם זייף מסמך של קורות חיים וכתב בו פרטים על אודותיו, תוך שימוש בפרטיו של אחיו. את המסמך הוא שלח למודעת דרושים המציעה תפקיד של סוכן מכירות בחברת כבלים, וכמה ימים לאחר מכן הוא זומן לראיון.
את מלאכת הזיוף השלים הנאשם בזמן הראיון שעבר בחברה, לאחר שמילא את פרטיו האישיים של אחיו ואף חתם בשמו על טופסי המועמדות. בסופו של התהליך הוא התקבל לעבודה.
הנאשם הודה בעבירות הזיוף שיוחסו לו ואף קיבל עליו אחריות למעשיו. "הייתי סבור כי מקום עבודה כסוכן בחברת כבלים הוא מקום מכובד וייצוגי, ולכן ביקשתי להתקבל אליו", הודה בבית המשפט.
בחוות הדעת שניתנה בעניינו מטעם שירות המבחן, נמצא כי מאז העבירות שביצע בעבר הוא מנהל סדר יום הכולל שעות עבודה מרובות, חיים יציבים ללא מעורבות בפלילים ואף דואג לתא המשפחתי שבנה.
השופטת עינת רון כתבה בפסיקתה כי "מדובר במעשה מרמה וזיוף שיש בו כדי לחתור תחת אושיות של חברה מתוקנת ויש בו כדי לפגוע בניהול חיי מסחר תקינים".
בסופו של דבר הצליח סניגורו של הצעיר, עו"ד ירון פורר, לשכנע את השופטת במידת האחריות שקיבל עליו מרשו. "אם יוטל עליו מאסר בפועל ולו בדרך של עבודות שירות, יהיה בכך להחזירו לאחור".
על הנאשם נגזרו חצי שנת מאסר על תנאי, 150 שעות לתועלת הציבור וקנס של 2,500 שקלים.