הורי בית הספר הקהילתי 'גוונים' בגדרה, הופתעו למצוא בחוברת ללימודי כתיבה שקיבלו ילדיהם בכיתה א' שגיאות כתיב. החוברת חולקה אמנם לפני חודשים ספורים, אולם רק כעת, בתגובה לפוסט שהעלתה אחת האימהות בבית הספר לרשת החברתית, התוודעו הורים נוספים לטעויות הלשוניות שמכילה החוברת.
כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
"זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בכאלה טעויות בבית הספר", כתבה אחת מהמגיבות על הפוסט, שעורר שיח בחדר המורים ובהנהגת ההורים ביישוב. דוגמאות לטעויות שנמצאו בחוברת התרגול שחולקה לתלמידים: "מה עושים כאשר המלים מתחילים", ו"כאשר האות הראשונה זהה" (בניקוד המיועד לזכר). מרבית הטעויות נוגעות לניקוד לא נכון, וייתכן שנוצרו מתקלה במלאכת הדפוס, אולם כפי שניתן לראות, ישנן גם טעויות דקדוקיות אחרות שקל היה לזהותן כבר בקריאה ראשונה.
עם עלייתו של הפוסט לקבוצות ועדי ההורים ביישוב, החלו הורים נוספים להעלות תגובות שלפיהן זאת אינה הפעם הראשונה שטעויות כאלה מופיעות בחוברות התרגול והלמידה המחולקות בבית הספר.
"מוזר שאין בקרה על התכנים שמודפסים, עצוב מאוד", הייתה אחת התגובות שהועלו בקבוצת ההורים. תגובה אחרת היתה חריפה אף יותר: "איך ילדים יכבדו את מעמדו של המורה כמדריך לחיים כשהוא טועה? יש גבול למה שקורה בדור הזה".
הנושא עורר דיון סוער, שבמסגרתו ציינו הורים כי הם כבר מזמן הבינו שהטעויות בחוברות הלימוד אינן תופעה מקרית. לאור זאת, החליטו ההורים ליטול על עצמם את מלאכת הלימוד. "אני רק רוצה שבית הספר לא יקלקל את מה שאני בונה", ציינה אם נוספת בקבוצת ההורים ברשת.
בהנהגת ההורים היישובית ציינו השבוע כי מדובר ככל הנראה בתקלה מקרית וחד פעמית שאינה יכולה להעיד על מערכת החינוך באופן כללי. "יכול להיות שזו הייתה בכלל מורה מחליפה, לכן אני מציע שלא לצאת בצורה גורפת כלפי צוות בבית הספר", אמר חבר בהנהגת ההורים.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר התנצל על הטעות שבהפקת חוברת, אשר לא נעשתה בה הגהה כנדרש. צוות בית הספר למד את הלקחים על מנת שמקרים כגון אלה לא יישנו".