בית משפט השלום ברחובות כיבד לאחרונה הסדר טיעון המקל באופן משמעותי בעונשו של בעל שהורשע בתקיפת אשתו, זאת לאחר שהבעל הסכים לתת לה גט.
רוצה להתגרש? שלם מיליארד שקל כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
הסדר הטיעון החריג נחתם במהלך משפטו של תושב רחובות שהורשע בתקיפת אשתו. במסגרת ההסכם הוקל עונשו לאחר שהסכים לתת לה גט, זאת לאחר תקופת סירוב ארוכה. על פי כתב האישום שהוגש נגד הבעל, בקיץ 2013 התפתח עימות מילולי בין בני הזוג, הורים לילדים, שבמהלכו דחף הבעל את אשתו אל חדר השינה באמצעות רגלו, זאת בטענה ש'שיחקה', כלשונו, בטלפון הנייד שברשותה. 'כמה זמן את משחקת בטלפון?', שאל הבעל את אשתו ולאחר שזו משכה בזקנו, הוא דרך עליה ובעט בה ברגלו.
כתב האישום ייחס לבעל עבירה של תקיפת בת זוג. במסגרת ההליך המשפטי התברר כי לבעל יש עבר של אלימות כלפי אשתו, אולם בדין ודברים בין הצדדים הוסכם על ידי מחלק תביעות שפלה במשטרה כי יש להתחשב בנאשם, מאחר והוא מתגורר בקרוואן ונתמך על ידי המדינה לאור מצבו הכלכלי הקשה.
אולם כפי שעולה מהפרוטוקולים של בית המשפט, אחד התנאים שהוצבו לבעל, שבעברו מאסר על תנאי, היה שיסכים לתת גט לאשתו. באמצעות סניגורו, עו"ד דוד טובול, ניאות בסופו של דבר הבעל להסדר הטיעון ובדבריו בבית המשפט אמר כי הוא מתחרט על מה שקרה ומבקש את רחמיו של השופט. "אני כבר שמונה חודשים מחוץ לבית ורק עכשיו התיק הפלילי אמור להיסגר", אמר.
בית המשפט קיבל את ההסדר והרשיע את הבעל בעבירת התקיפה שיוחסה לו, כשהוא מציין שבשל הנסיבות החריגות שהוצגו בפניו הוא מאמץ את הסיכום בין הצדדים, שהעונש בו מתון מאוד. "מרשי בא בפני בית המשפט ואפשר לראות במעשיו את החרטה האמיתית שלו ושינוי הכיוון שהיה בו. זה הסדר שמיטיב עם כל הצדדים", הסביר עו"ד טובול.
במסגרת זו האריך בית המשפט את המאסר על תנאי של הנאשם בשנתיים נוספות וחייב אותו לחתום על התחייבות בסך 3,000 שקל למשך אותו פרק זמן לבל יעבור עבירה הנושאת עמה אופי אלים או כזו המלווה באיומים.