האם יאיר מדאר בן ה־80, שנמצא 'לא כשר' לשמש כחזן בבית הכנסת שבמושב גני יוחנן, זאת בשל העובדה שהוא מתגלח בתער, יסכים להצעת הפשרה של קומץ המתפללים אותם תבע בטענה כי השפילו אותו? בינתיים הכל פתוח, אך נראה כי פרסום המקרה על הדרתו של מדאר מהעולים לתורה בבית הכנסת, הובילה את מתנגדיו "לרדת מהעץ" ולהתנצל על ההשפלה שנגרמה לחזן הוותיק של בית הכנסת.
המתפללים דרשו: רוצה להיות חזן? תתגלח לידינו כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
סיפור הדרתו של מדאר מבאי בית הכנסת במושב הנמצא בסמוך למזכרת בתיה, פורסם לפני כשלושה שבועות בעיתון 'ידיעות רחובות'. מדאר, שבמשך שנים היה נוהג להגיע לבית הכנסת במושב, להתפלל ולעלות לתורה, טען בתביעה שהגיש לבית משפט השלום ברחובות, כי קבוצת מתפללים, ובראשם הגבאי מוטי זיגדון, מבקשים להדיר אותו מסדר העלייה לתורה. הסיבה, כך נטען בתביעה, הייתה האורך של הזיפים המעטרים את פניו. לטענת קומץ המתפללים, עלה בהם החשד כי מדאר עושה שימוש בתער, האסור על פי ההלכה. מדר טען בתביעתו כי הושפל כשאחדים מהמתפללים אף הציעו לו להתגלח על ידם, זאת על מנת שישגיחו על מידת הגילוח והתאמתה לכללים והתקנות הנהוגים בהלכה. "הדרישה שאגדל זקן היא השפלה וכפייה דתית של ממש על אורחות חיי, כששמחת החיים שהייתה לי כחזן אבדה", טען.
עוד טענו המתפללים, כי מדאר נוהג להתגלח בימי חול המועד, דבר נוסף המאשש לדבריהם כי אינו ראוי לעלות לתורה ולשמש כחזן בבית הכנסת, שמתפלליו הפכו בשנים האחרונות למתחזקים בתורה.
עם הגשת התביעה, החלו המעורבים בדבר לנסות ולקרב את מדאר ולגרום לו להסיר את התביעה המשפטית שהגיש נגדם. בין היתר, במסמך שהועבר לסנגורו של מדאר, עו"ד בני דקל, הוצע כי קומץ המתפללים והגבאי יבקשו סליחה ממדאר, זאת במשך חמש שבתות רצופות, במעמד קהל הבאים לבית הכנסת וכולל בתפילת השבת, אליה נוהגים להגיע מרבית המתפללים של המקום. תמורת 'הסכם' זה דורשים המתפללים הנתבעים כי מדאר יסיר את התביעה נגדם, הכוללת גם פיצוי כספי על ההשפלה שנגרמה לו לכאורה בעקבות התבטאויותיהם כלפיו.
"כל מה שאני רוצה הוא להשיב את כבודי האבוד, ועל כן, במידה ויסורו מדרכיהם הרעות, הרי שייתכן מאוד שאסלח להם", אמר השבוע מדאר. יחד עם זאת, יודגש כי בשלב זה מדאר ועורך דינו עדיין לא החליטו אם להיענות להצעת הפשרה של המתפללים, ונראה כי בימים הקרובים הם ייתנו את תשובתם בנושא.