עיריית רחובות החליטה לא לחדש השנה את תווי החנייה של צוות ההוראה של בית ספר 'ויצמן' שנמצא ברחוב יעקב ברחובות. בחנייה הקטנה הסמוכה לבית הספר אין מספיק מקומות, ולכן נאלצים המורים לחסום אחד את השני, מה שיוצר מצב שבו מורה צריך לצאת מהכיתה באמצע שיעור כדי להזיז את רכבו שחוסם רכב של מורה שרוצה לצאת.
כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
נציגי המורים התלוננו על כך בעירייה בטענה כי נוצר מצב שבו השיעור נעצר ונכנסת אליו מורה מחליפה עד שהמורה חוזרת.
בעירייה ניסו למצוא פתרון והציעו לצוות ההוראה חנייה שנמצאת כעשר דקות הליכה מבית הספר, אולם המורים טוענים שמדובר בחנייה רחוקה מדי, במיוחד בימים גשומים.
"אני מגיעה בזמן לעבודה אך נאלצת לחפש חנייה במשך עשר דקות ולפעמים אפילו יותר", אומרת אחת המורות. "אני לא אוהבת לחסום מכוניות של מורים אחרים מכיוון שזה אומר שבמהלך היום איאלץ למצוא מישהו שיזיז לי את הרכב בזמן שאני מלמדת. אי אפשר להמשיך ולהתנהל כך".
"הגענו למצב שאנחנו משאירים את המפתחות במזכירות והמזכירה נאלצת להזיז לנו את המכוניות", אומר גורם אחר מבית הספר.
על מנת לפתור את הבעיה נפגשו נציגי הצוות של בית הספר עם יו"ר הסתדרות המורים ברחובות, גבי שמעון, שהבטיח שינסה לעזור. גם סגן ראש העירייה זוהר בלום, פועל בעניין, אולם הבעיה טרם נפתרה.
"נכון לעכשיו אנחנו עדיין לא מוצאים חנייה מסודרת ולא רואים שהפתרון קרוב", מוסיף הגורם. "אם לא חידשו לנו את התווים היו צריכים למצוא לנו פתרון אחר, ריאלי. לא ייתכן שמצד אחד נלקחו מאיתנו תווי החנייה ומצד שני טרם מצאו לנו סידור אחר. לא הגיוני שמורה תצא מהכיתה בזמן שיעור ותזיז את רכבה רק כי העירייה לא מוצאת לה סידור חנייה".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות הסדירה את כלל תווי החנייה העירוניים, בהתאם להנחיות מבקר המדינה. בחודש אוקטובר 2014 הוסדרה חנייתם של מורי בית הספר ונמסר לבית הספר כי המורים רשאים להחנות את רכבם בחניון היכל התרבות הצמוד לבית הספר ללא תשלום".