ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, נחקר אתמול (ג') תחת אזהרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה, מרמה והפרת אמונים בפרשת רועי בר. חקירתו של מלול היא במסגרת החקירה נגד בר, שנעצר בפברואר השנה בחשד לביצוע עבירות מרמה בעת שכיהן כיועץ משפטי חיצוני לרשויות מקומיות, ובהן רחובות. עו"ד בר הכחיש את המיוחס לו, ואף טען כי תפרו לו תיק.
חשוד בהפרת אמונים: ראש העיר רחובות נחקר תזכורת: ראש עיריית רחובות מורשע עם קלון
מלול בן ה־68 נחשב לראש עירייה מוצלח. בפברואר השנה, עת התפוצצה פרשת בר, הוא הכחיש כי ידע על ניגוד עניינים שהיה לבר בכל הקשור לפרויקט של גיסו, רוני יצחקי. בשבתו של בר בוועדת תכנון ובנייה של עיריית רחובות כיועץ חיצוני, אושרה תוספת של 300 יחידות דיור לקבלן, ועל פי החשד בר לא דיווח קודם לכן לגורמים המוסמכים על הקשר המשפחתי. מלול אף טען בעניין זה כי בר כלל לא עדכן אותו בקשר בינו לבין הזוכה. בראיון נרחב ל"ידיעות אחרונות" ב־28 לנובמבר השנה, טען בר: "דיווחתי על הקשר שלי עם יצחקי למלול הרבה קודם, מעט אחרי שגיסי זכה בפרויקט. עורך הדין שהוא שכר (רונאל פישר) ייעץ לו להגיד שלא דיווחתי". מלול, כאמור, הציג גרסה הפוכה.
ביום שלישי נדהמו התושבים לגלות כי ראש העירייה מלול נחקר באזהרה. מלול זומן ליחידת להב 433, כחלק מהחקירה של בר שהפכה גלויה בחודש פברואר. החוקרים מייחסים לו חשד לביצוע עבירת שיבוש מהלכי חקירה ומרמה והפרת אמונים. על פי החשד, ידע ראש העירייה על קיומו לכאורה של ניגוד עיניינים בהקשר להעסקת היועץ המשפטי החיצוני שלו. כמו כן, הוא פעל על פי החשד לקבלת מידע בנוגע לחקירה מגורמים שנחקרו. את תיק החקירה מלווה גם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
בעירייה, שב־2008 ראתה איך נשלח הביתה עם קלון ראש העירייה הקודם, שוקי פורר, שהורשע במסגרת עסקת טיעון אחרי שנתן עבודות ללא מכרז לקבלן שתרם למערכת הבחירות שלו, חוששים שוב מהסתבכות. "החשש הגדול ביותר של כולנו הוא שהסיוט של ראש עירייה בחקירות חוזר על עצמו", אומר אחד מחברי המועצה הקרובים ביותר למלול. "כולנו בהלם. ידענו על הדברים אבל לא על חקירה תחת אזהרה ושיבוש הליכי חקירה. אנחנו עוד לא בכתב אישום, ונקווה שלא נהיה, אבל בכל זה סיוט. זה לא מתאים לרחובות, שעוד הפעם ניכנס לסרט, אחרי שהרמנו את העיר".
דבר חקירת מלול נפל על מקורביו כ"רעם ביום בהיר" כלשונם. לדבריהם, לאורך השנה האחרונה מלול שידר לכל מי שדיבר איתו על הנושא כי הפרשה נמצאת מאחוריו, ולעירייה אין כל קשר לנושא. "הטעות של מלול הייתה שהוא נתן אמון ביועץ המשפטי החיצוני של העירייה (עו"ד בר) וברגע שהבין שהסתבך והפסיק לעבוד איתו - זה כבר היה מאוחר מידי עבורו", אמר השבוע עובד עירייה. חבר מועצה אחר מספר כי בעירייה עדיין לא ממש מעכלים את הנושא. "אף אחד לא יודע איך לאכול את זה. אולי במהלך הזה מישהו רצה לנטרל את המהלך או אפילו את המחשבה של מלול לרוץ לכנסת", הוא אומר.
עו"ד רחל תורן, פרקליטתו של מלול, הדפה את החשדות המיוחסים לו: "ככל הנראה מדובר בניסיון של עו"ד בר להסיט את תשומת הלב הציבורית ממנו והלאה, וכך שורבב ראש העיר לעניין. מלול שיתף פעולה עם המשטרה והבהיר כי לא ידע על מעלליו של בר או על ניגוד עניינים כלשהו שבו היה נתון, ומשנודע לו הדבר פוטר בר לאלתר. כולי תקווה כי בכך תם הבירור".