שלט שנתלה על קירות 'טיפת חלב' בשכונת אושיות ברחובות, בו נאמר כי נשים מיניקות מעניקות חום ואהבה לילדיהן, עורר תגובות זועמות ברשת החברתית בקרב אמהות ונשים בכלל.
כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
אמהות שהגיעו לאחרונה לתחנת 'טיפת חלב' בשכונה, הופתעו לגלות שלט חדש שהוצג בכניסה, שבו נכתב: 'האמהות באושיות מעניקות לתינוקות חום ואהבה... הן מניקות'.
חלק מהנשים טוענות כי מנוסח המודעה עולה כי נשים שאינן מיניקות את ילדיהן אוהבות אותם פחות. את תחושותיהן העבירו הנשים לרשת החברתית פייסבוק, שם גם הועלה תוכנו של השלט, שמשך אש מצד אמהות ונשים רבות שראו בו הגדרה שלא הייתה אמורה להיכתב באופן גלוי ובולט.
"השלט הזה מקומם מאוד", כתבה אחת האמהות בקבוצה. "השלט לא מתחשב ברגשות של אמהות שלא היניקו. אמא טרייה, המתמודדת עם בעיות ומרגישה שהיא מאבדת את זה ומחליטה לוותר על ההנקה ולהציל את נפשה, מה היא תחשוב?".
למרות התגובות הרבות נגד השלט, הנושא אף זכה לתגובות חיוביות. "אני דווקא כן מאמינה שהנקה מעניקה קירבה ואהבה, ואני לא מבינה למה התגובות לשלט הזה צריכות להיות עכשיו נגד הנקה", כתבה אם נוספת.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר בשלט ישן, מלפני כשמונה שנים. הבסיס לביטוי זה היה פוסטר של משרד הבריאות "הניקי לי חום ואהבה - חלב אם הוא המזון המומלץ והטוב ביותר לתינוקך". במסגרת קמפיין עידוד הנקה בישראל. בעקבות התלונה הוסר השלט.