בשנות ה־90, כשעולם המוזיקה נכנס להילוך מהיר והתרגל לביטים הקצביים של הז'אנר האלקטרוני, רגב עזריה בן ה־39 מרחובות, נאלץ לעשות, בלית ברירה, את ההסבה המקצועית המשמעותית של חייו. עם מכתב פיטורים מחברת ההייטק שבה עבד, ועם משרה חדשה של מחלק עיתונים, החל ליצור את הצלילים הראשונים בקריירה שלו, בלי לדעת שיהפוך לאחד מיוצרי הטראנס הנחשבים בעולם.
כבר הורדתם את האפליקציה של mynet?
13 שנה לאחר ההופעה הראשונה והמקרית שלו, תחת השם 'אזקס סינדרום', עזריה כבר חובק ארבעה אלבומים, שבעה מיני-אלבומים ולמעלה מ־70 טראקים ייחודיים ששולבו באוספים מגוונים. כולם מציגים יצירות 'פאואר-טראנס', כהגדרתו, עם צלילים שמשדרים לרוב אווירה אפלה ואגרסיבית. כמעט בכל שבוע הוא עומד על במות ענק בפסטיבלים ברחבי הגלובוס, בין היתר ביפן, אוסטרליה, ברזיל, ארצות הברית, אפריקה ומדינות אירופה.
"זה לא רק בשביל הכיף של המוזיקה", הוא מסביר, "יש לי אישה ושני ילדים, ואני צריך לפרנס אותם. ניסיתי להתקיים מהמוזיקה רק בגבולות ישראל, אבל זה בלתי אפשרי. בחו"ל אני מרוויח הרבה יותר".
לשכוח את המילים פורטיס, דפש-מוד, לד זפלין, הנדריקס ומארק קנופלר היו הצלילים שחיברו את עזריה למוזיקה. גיטרות בשילוב רעש, ביטים אלקטרוניים והרמוניות מורכבות, היו התכונות המרכזיות שדרש למצוא בצלילים ששמע. אחרי הופעת קאברים מסחררת ב'רוקסן', הוא החל להימשך גם לדיסטורשן קיצוני. "הייתי אז בן 17", הוא משחזר. "הייתה ברוקסן להקת חימום שביצעה את 'south of heaven' של להקת סלייר. הייתי קלולס שהגיע לעיר הגדולה. כולם שם שרו את מילות השיר, זה היה איטי ומהפנט. יצאתי מגדרי מהמוזיקה הזאת. הגעתי מלד זפלין וכאלה וזה הימם אותי. לא היה בזמנו יוטיוב ואי אפשר היה למצוא בקלות את השיר הזה, היית צריך להשיג את התקליט כדי לשמוע כל שיר. התחלתי לחפש את המטאל. לפני הצבא אחי ואני הקמנו הרכב מאולתר. הוא שר ואני ניגנתי. יום אחד חבר התקשר וסיפר שסידר לנו הופעה בפאב בבאר שבע. הבאנו עוד גיטריסט ויצאנו לדרך. התחלנו לנגן ועשינו הרבה רעש. בגלל שלא ידעתי לשיר, בשלב כלשהו התחלתי לשאוג ושכחתי את המילים, עזבתי את הרמקול, קפצתי על הקהל וזה תפס. הקהל הגיב מצוין".
לא רע יחסית להופעה ראשונה. "זה מה שחשב גם כתב של עיתון מקומי, שאהב מה שראה, ניגש אליי ושאל איך קוראים לי. פתאום הרגשתי בבטן את השם 'אזקס', וזה מה שאמרתי לו. מאז השם הזה הולך איתי".
יש לשם אזקס משמעות כלשהי? "לא, וזה אדיר, כי בניגוד לכל ההרכבים האחרים, כשתכתבי בגוגל 'אזקס', לא תמצאי אדם אחר. יש הרכבים שהם על שם משהו, כמו 'אפגרייד'. תכתבי את זה ותקבלי תוצאה של אתר עם הכותרת 'שדרג את המצעים שלך'".
בסצנת המטאל בילה אזקס תקופה קצרה, עד לשירותו הצבאי. את דרכו אל הגזרה האלקטרונית גילה דווקא דרך משבר בקריירה. "למדתי מחשבים, ניהלתי חנות אלקטרוניקה והתחלתי לעבוד בהייטק. בשנת 2002, כשהגיעה קריסת ההייטק הגדולה, פוטרתי. חזרתי לגור עם ההורים וזה היה שוק מוחלט. כדי להתפרנס חילקתי עיתונים".
בזמנו הפנוי החל עזריה לעשות טראנס. "התחלתי לשחק עם זה בשביל הכיף וגם כדי להוכיח לחברים שלי שאני מצליח. בזמנו הייתה הערצה לדי.ג'ייז ולמוזיקה מחתרתית. גם אני רציתי להיות כזה, עם פאסון. התחלתי ללמוד לבד, להקשיב לטראקים ולחקות אותם. בניתי כמה קטעים וחילקתי לכל החברים. התחלתי לעבוד על חומרים משלי, שהביאו גוון קודר, ששואב מהמטאל. חלק מהחברים יצאו עם המוזיקה שלי להודו, ואחרי חודשיים קיבלתי מכתב ממנהל חברת הפקות איטלקי שכתב לי, 'המוזיקה שלך מדהימה, אני רוצה לקנות אותה'. הוא רצה שנפיק יחד אלבום עם עוד כמה אמנים ישראלים. הבנתי שאם קנו ממני מוזיקה, יש לי סיכוי להצליח".
לכתוב יצירת בוסר יחד עם חברו, מפיק המסיבות רונן ראסטה, הרים עזריה באותה תקופה, לא מעט מסיבות טראנס. באחד האירועים הראשונים שבהם תקלט, זכה להכיר את אהבת חייו, יוליה, שהפכה ברבות הימים לאשתו ואם שני ילדיו, אחרי לא מעט מהפכות בקשר, שגרמו לאדמה לרעוד תחת רגליו. כך, למשל, כשחשש שאהובתו תזנח אותו לטובת אחר, עזריה נכנס לאולפן במצב רוח עגמומי ויצר טראק חולה אהבה. "השמעתי אותו לראשונה כשהיא חזרה לארץ, אחרי שיצאה לטיול ארוך. היום אני מתבייש בתוצר הזה. הוא בוסרי ולא מופק טוב".
יש משהו חינני ביצירות בוסר ראשונות. "לא במקרה הזה. מדובר בשיר עגום. אני לא יכול להתחבר לזה. בכלל, כששואלים אותי מה הקטע הכי טוב שיצרתי, אין לי מושג מה לענות".
אין יצירה שלך שאתה שלם איתה? "לא. כל טראק מייצג רגש מסוים שהיה נכון רק לאותו רגע. כשסבתא שלי נפטרה, נכנסתי לאולפן ויצרתי קטע מאוד מלנכולי. היום כשאני שומע אותו, אני לא מבין איך הצלחתי לשחרר משהו כל