עבודות ההקמה לקו הכחול בעיר רחובות יוצאות לדרך. לא מדובר ברכבת קלה אלא במערכת הסעת המונים של אוטובוסים מהירים (BRT) שינועו על מסלולים ייעודים. העבודות ברחובות לבניית המסלולים הללו יחלו ביום שני הקרוב - 19.5.
3 צפייה בגלריה
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
(הדמייה: עדי בואנו - ארקאפקט)

מה המסלול של הקו הכחול?


הקו הכחול הוא חלק מהפרויקט הלאומי להקמת מערכת הסעת המונים על גבי רשת קווים ארצית שמוביל משרד התחבורה באמצעות נתיבי איילון. אורכו יהיה 30 ק"מ, בהקמתו יושקעו כ-2.9 מיליארד שקלים, והוא יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל.

אולי יעניין אתכם:

המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה באופן מהותי את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין. הקו צפוי לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה.

3 צפייה בגלריה
מסלול הקו הכחול
מסלול הקו הכחול
מסלול הקו הכחול
(צילום מסך: נתיבי איילון )

הקו יעבור במוקדי עניין מרכזיים כגון - צומת בית דגן, המכון הוולקני, בניין עיריית ראשון לציון, מחלף ראשונים, ספורטק נס ציונה, קניותר, פארק המדע, מכון ויצמן, המרכז הרפואי קפלן, צומת ביל"ו ותחנות רכבת ישראל בראשון לציון ורחובות.

מה כוללות העבודות על הקו הכחול ברחובות?


העבודות על הקו, כוללות חידוש, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי החיוניים להתחדשות העירונית. בין היתר ישודרגו כל התשתיות בתוואי הפרויקט כולל: הטמנת רשת החשמל, שדרוג ושיפור המדרכות, תאורה מתקדמת, פיתוח נופי, שתילת עצים והפיכת התוואי למרחב עירוני שוקק שייספק מענה לצרכי העסקים, הקהילה ולכל משתמשי הדרך.
לאורך תוואי הקו מתוכננות גם: סלילת 15 ק"מ של צירי העדפה לתחבורה ציבורית לכל כיוון, סלילת 15 ק"מ של שבילי אופניים, הקמת 44 תחנות חכמות ונגישות.
לצד ההשקעה האדירה בתשתיות רחוב הרצל, שכוללת חידוש של המרחב הציבורי – יתבצע פיתוח מאסיבי של תשתיות משלימות ברחבי העיר. רחובות תזכה להשקעה של מאות מיליוני שקלים להשלמת טבעת תחבורתית חדשה, הכוללת כבישים עוקפים שייקלו על עומסי התנועה במרכז העיר ושדרוג רחובות נוספים, הסדרת רחובות מותאמים לתחבורה ציבורית, פיתוח של שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח אורבני הכולל שתילת עצים והטמנת רשתות חשמל.


3 צפייה בגלריה
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
(הדמייה: עדי בואנו - ארקאפקט)

איפה מתחילות העבודות על הקו הכחול ברחובות?


העבודות על הקו הכחול ברחובות יחלו ביום שני, 19.5, בשני מקטעים ברחוב הרצל - במקטע שבין כביש 40 לרחוב שדרות הקיבוצים ובמקטע שבין רחוב הנשיא הראשון לרחוב המדע. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.
את בניית תשתית הקו כולו, יובילו שלוש חברות קבלן שזכו לאחרונה במכרז, כאשר כל חברה אמונה על ביצוע עבודות הקמה בחלק מהתוואי: קבוצת מנרב בתוואי הקו בעיר ראשון לציון, חברת שפיר הנדסה בתוואי הקו בעיר רחובות וקבוצת אורון אחזקות והשקעות בתוואי העיר נס ציונה.
ראש עיריית רחובות, מתן דיל: "תקופת העבודות על הפרויקט צפויה לייצר אתגרים עבור התושבים והעסקים באזור, אך אנו נעשה הכול כדי למזער את הפגיעה, לפעול בשקיפות וללוות אתכם לאורך כל הדרך. העולם כולו עובר לתחבורה ציבורית. אם לא נפעל כעת – נישאר מאחור. רחוב הרצל, הציר המרכזי של העיר, יעבור מהפך מקצה לקצה – מדרכות חדשות, תאורה מתקדמת, שבילי אופניים, תשתיות משודרגות ונוף עירוני איכותי, כשלצד זה, רחובות תזכה להשקעת עתק של מאות מיליוני שקלים בכבישים נוספים בעיר – כבישי טבעת, כבישים עוקפים ותשתיות חדשות – כולם חלק מהשינוי התחבורתי ההיסטורי".