אדם שבבעלותו חנות ברחובות, אותה הוא משכיר לאחרים, תובע את בעל החנויות השכנות בדרישה לפצות אותו ב־6,000 שקלים, בטענה כי השכן השתלט על השירותים המשותפים, דבר שגרם לו לנזקים ולהפסדים כספיים.
1 צפייה בגלריה
הקרב על השירותים
הקרב על השירותים
הקרב על השירותים
(צילום המחשה: עדי ארצי)
קראו גם:
על פי כתב התביעה שהוגש השבוע לבית המשפט השלום ברחובות, השכן, בעלים של שתי חניות סמוכות, השתלט על השירותים וגרם לכך שבמשך שנה שלמה בעלי החנות השכנה לא הצליח להשכירה. גם כיום היא מושכרת, אך לא במחירה המלא, כיוון שאין לחנות שירותים. בנוסף, השוכר מאיים כי יעזוב את החנות אם הנושא לא יוסדר.
את ההשתלטות, כך מסביר התובע, ביצע השכן באמצעות כניסה ישירה לשירותים דרך מדרגות מתוך החנויות שלו, בניית קיר בטון המפריד בין החוץ לבין השירותים ונעילת המקום.
בנוסף, טוען התובע שבעל החנויות השכן מאיים עליו כאשר הוא דורש שהשירותים ייפתחו לשימוש החנות שלו גם כן, ובנוסף, בגלל שהוא מחזיק ברוב של חנויות, טוען כי השירותים שייכים לו, למרות שעל פי רישום המקרקעין השירותים במקום הם נכס משותף.
לכתב התביעה צירף התובע מכתב מטעם המפקחת על רישום המקרקעין, בו היא מורה על פינוי השירותים והפיכתם למשותפים, אך למרות פסק הדין ולמרות האזהרות, השכן לא ניאות לפנות את השירותים.
התובע טוען שבשל ההתעסקות בנושא הוא מפסיד ימי עבודה רבים, וכן כי הפחית את השכירות על הנכס ב־800 שקלים בכל חודש בשל המצב, ובנוסף ‑ הנכס עמד ריק תקופה ארוכה כי אף אחד לא רצה לשכור חנות ללא שירותים.