תקשורת, דמוקרטיה ובינה מלאכותית. כל אלה קשורים זה בזה, ומתחברים בתוך עולמות הרשת האינטרנטית הסבוכה. בחטיבת הביניים ב' ב"דה שליט" יוצאים בימים אלה לדרך חדשה וייחודית, שתלמד את התלמידים להתמודד בצורה בטוחה עם עידן המידע. תכירו את תוכנית "סייפ סקול - safe school".
3 צפייה בגלריה
"סייפ סקול" בדה שליט
"סייפ סקול" בדה שליט
"סייפ סקול" בדה שליט
(צילום: safe school)

בשיתוף פעולה עם מיזם האד-טק "סייף סקול", בית הספר משיק תוכנית ייחודית שתתמקד בפיתוח אוריינות דיגיטלית ותקשורתית, תוך דגש על חשיבה ביקורתית.
"בעידן של 'פייק ניוז' ומידע מוטעה, חינוך לחשיבה ביקורתית הוא לא רק חשוב - הוא הכרחי", אומרת קרן יעקב, מנהלת בית הספר. "אנחנו לא מסתפקים בהקניית ידע בסיסי, אלא מפתחים אצל התלמידים מיומנויות ניתוח מתקדמות. המטרה שלנו היא להכשיר אותם להיות צרכני מידע מושכלים, שיודעים להבחין בין עובדות לדעות, ולהפוך לאזרחים פעילים ופעלנים, המעורבים בחברה הישראלית".

3 צפייה בגלריה
"סייפ סקול" בדה שליט
"סייפ סקול" בדה שליט
"סייפ סקול" בדה שליט
(צילום: safe school)

בעקבות המציאות המורכבת והמשתנה, זיהו בחטיבת הביניים ב' "דה שליט" צורך להעשיר את חווית הלמידה של תלמידיה מעבר לתכנית הלימודים הרגילה. יחד עם "סייף סקול", בית הספר פיתח תכנית ייחודית, המותאמת לצרכי התלמידים ולחזון החינוכי של בית הספר.

קראו גם:

התכנית שמה דגש על פיתוח מנהיגות, מעורבות חברתית וחשיבה ביקורתית, ומטרתה להעניק לתלמידים כלים להתמודדות עם אתגרי העתיד. באמצעות סדרת הרצאות וסדנאות מגוונות, בהנחיית דורון הרמן, מייסד ומנכ"ל "סייף סקול" ועיתונאי לשעבר, לצד ניב שרייבר, יועצת חינוכית, יחשפו התלמידים למגוון רחב של נושאים אקטואליים, כאשר דמויות מפתח מעולם התקשורת והתרבות יעניקו להם פרספקטיבות חדשות ומעוררות מחשבה.
בין היתר, ירצו לתלמידים ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות 12, וג'וליה שחר, רקדנית וכוריאוגרפית בינלאומית, זוכת העונה האחרונה של "רוקדים עם כוכבים", שיתארחו ב"שבוע העליות" ויספרו על חווית העלייה ארצה הייחודית שלהם והשתקפותה דרך הפעילות התקשורתית שלהם.
כל אחד מהמרצים יביא את ניסיונו הייחודי ואת נקודת מבטו המקצועית, מה שיעניק לתלמידים חשיפה מקיפה למגוון דעות ותחומי מומחיות. התלמידים יצללו לעומקם של נושאים כמו יסודות הדמוקרטיה הישראלית, השפעת הרשתות החברתיות על בני נוער, ואתגרי הבינה המלאכותית. מטרת התכנית היא ליצור מרחב בטוח שבו תלמידים יכולים לחקור ולשאול שאלות קשות בעידן של "פייק ניוז".

3 צפייה בגלריה
(בית ספר דה שליט רחובות | צילום אביגיל קדם)

בנוסף, במחצית השניה של השנה התלמידים יחשפו למערכת המשפט הישראלית, מושגי יסוד בדמוקרטיה, והאתגרים העומדים בפניה. שופט בדימוס יבוא להרצות בפני התלמידים.
"בעולם שבו מידע זמין בלחיצת כפתור, האתגר האמיתי הוא לא רק לצרוך מידע, אלא לדעת כיצד לנתח אותו ולהשתמש בו בחוכמה", מוסיף דורון הרמן ומסכם: "אנחנו רואים בתלמידים לא רק צרכני מידע, אלא יוצרי תוכן ומובילי דעה פוטנציאליים. התוכנית שלנו מכוונת להעצים אותם, לעודד חשיבה עצמאית ולטפח את המנהיגים של המחר".