זוג דיירים בבניין משותף בשכונת אבני חן ברחובות גילו במקרה כי שתי נשים שכרו דירה בבניין המשותף בו הם גרים ובכוונתן לפתוח במקום מעון ל־35 ילדים שהיה אמור לפתוח את שעריו השבוע. בית המשפט נעתר לדרישתם למנוע את פתיחת המקום ממניעים של מטרדי רעש והיעדר רישיון כנדרש בחוק הפיקוח.
2 צפייה בגלריה
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כתב התביעה הוגש בבית משפט השלום ברחובות על ידי עורך הדין מאיר מירסקי המייצג את דיירי הבניין. בכתב התביעה נטען שהמעון עתיד לפתוח את שעריו השבוע והעבודות לפתיחתו נמצאות בשיאן. מדובר בבניין תלת־קומתי ובאחת הדירות שכרו שתי נשים את הדירה עבור פתיחת המעון. כשהדבר התגלה על ידי השכנים התפתחה במקום מהומה, כיוון ששתי הנשים הסתירו את העובדה שהן מתכוונות לפתוח מעון, והדיירים גילו על כך באמצעות הפייסבוק.
מי שבחרו להגיש את הבקשה לצו המניעה הם אנשים שעובדים מהבית ופתיחת מעון ילדים תגרום להם להרעה משמעותית בתנאי העבודה שכן הם זקוקים לסביבת עבודה שקטה, אך כל דיירי הבניין חתמו על כך שהם מסרבים לפתיחת המעון.
מי שהגישו את הבקשה טענו שהמקום מפר את חוק הפיקוח על מעונות לפעוטות כיוון שהן לא מחזיקות ברישיון להפעלת מעון כנדרש בחוק וקיים ספק אם הגישו את הבקשה לרישיון. עוד הם טוענים שהמקום ייצור מטרד רעש וגם מפר את את פרטיותם כיוון שהתקינו מצלמות שפונות אל החצר שלהם.
המעון, שעתיד להיות בגישה המונטסורית על פי פרסומים שונים, אמור היה להיפתח בדירה בבניין בן שלוש קומות. הדיירים טוענים שברחוב שלהם פועל גן ילדים מזה כשלוש שנים המונה מעל 30 ילדים והוא מהווה מטרד רעש ועומס תחבורתי גדול והרחוב לא יכול להכיל עוד גן ילדים.

2 צפייה בגלריה
שביתת סייעות
שביתת סייעות
השכנים לא היו מוכנים לעוד גן
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

לטענתם פנו לעירייה בבקשה למנוע את פתיחת המקום, אך העירייה השיבה שאין בידה כלים למנוע את פתיחת המעון בפועל כל עוד לא התבצעה עבירה על חוקי התכנון והבנייה. לכן הם טוענים שלא נותרה להם ברירה אלא להגיש בקשה לקבלת צו מניעה שימנע את פתיחת המעון עד לקבלת החלטה בתביעה לצו מניעה קבוע, זאת לנוכח המשמעויות החריגות הנגזרות מהליך זה על השכנים והדיירים בבניין וברחוב בכלל.
בית המשפט החליט להיעתר לבקשה ולקבוע צו מניעה זמני לפתיחת המעון תוך הפקדת ערבויות וקביעת מועד לדיון במעמד שני הצדדים בהמשך החודש.