תושבים ברחובות טוענים כי השירות בשתי מרפאות של קופת חולים כללית בשכונות ותיקות יחסית הידרדר ופוגע בהם.
2 צפייה בגלריה
המרפאה בשעריים
המרפאה בשעריים
המרפאה בשעריים
(צילום: פרטי)

לטענתם, במרפאת שעריים ברחוב יהודה הלוי, פורקו כיסאות ההמתנה בבית המרקחת ולא ניתן להמתין לקבלת תרופות. לטענת תושבים, הרוקחת במקום לא מאפשרת ללקוחות הקופה שזקוקים לתרופה ויש להם תור - להיכנס למקום, מלבד אחד בכל פעם. בנוסף, בקופת החולים במקום לא ניתן שירות בבית המרקחת בשעות אחר הצהריים בימים שבהם המרפאה פתוחה. כך קורה שלקוחות המקום מבקרים אצל הרופא אבל נאלצים ללכת לקבל את התרופות לאחר מכן במקומות אחרים.

קראו גם:

"נכנסתי להביט בתצוגת הוויטמינים, הקרמים והסבונים במקום - והרוקחת ביקשה ממני לעזוב מיידית. היא לא נרגעה עד שעזבתי את החדר", מספרת ר׳ לקוחת המקום.
"לטענת הרוקחת אין להישאר בבית המרקחת מלבד מי שמקבל שירות. הבעיה היא שיש הרבה ממתינים לבית המרקחת ואין מספיק מקום לשבת בחוץ - כי הכיסאות בחוץ מיועדים לממתינים למשרד וגם לרופא הילדים. כך קורה שאנשים זקנים ומבוגרים נאלצים לעמוד בחוץ".
התושבים לא מבינים למה עליהם לסבול יותר. "מדוע אין שירות בית מרקחת בשעות אחרי הצהריים? למה אבא שלי מגיע לרופא אחרי הצהריים וצריך ללכת למקום אחר בעיר לרכוש תרופות? מדוע קופת חולים כללית מטרטרת כך את החולים דווקא בשכונות אלה?

2 צפייה בגלריה
שכונת אושיות ברחובות
שכונת אושיות ברחובות
שכונת אושיות ברחובות. היו נוהגים ככה גם ברחובות המדע?
(צילום ארכיון: אביגיל קדם)

ואם לא די בכך, בקופת חולים סניף אושיות ברחוב ההסתדרות המצב גרוע יותר: אין רופא/ת ילדים כבר כשנה מאז פרשה ד"ר מריה ויגדורוביץ לגימלאות מאז אפריל 23. "מדי פעם מביאים לכאן רופא ממקום אחר לכמה שעות בשבוע אבל אין פה רופא קבוע", אומרת אם שילדיה מטופלים במרפאה. "עם פרישתה של ד"ר מריה שלחו לנו סמס שמפנה אותנו למרפאות אחרות. לא ברור מדוע, הרי פרישה זה דבר ידוע מראש במשך חודשים – אז למה לא דאגו לרופא אחר? האם היו נוהגים ככה במרפאה גם בשכונת רחובות המדע? או ברחובות החדשה? לא נראה לי".
מהכללית נמסר בתגובה: "בבית המרקחת בשעריים פועלת רוקחת מקצועית ומוערכת, שמעניקה טיפול מסור לבאי המקום. לאור פניות של מטופלים רבים על חוסר בפרטיות במתחם הקטן, הוחלט לפנות את הכיסאות. בסמוך לבית המרקחת הוצבו כיסאות וכן מסך עם פירוט התורים. כמו כן, לרשות המטופלים עומדים בתי מרקחת נוספים בעיר בפריסה רחבה.לגבי המרפאה באושיות, לאחר יציאת הרופאה לגימלאות ניתנו במקום שירות רפואה ע"י מספר רופאים ואנו פועלים על מנת לעבות את השירות לרווחת המטופלים".