מחר (רביעי) צפויה להיפתח שנת הלימודים תשפ"ב והבלבול חוגג. מתי עושים את הבדיקה? מה צריך להציג בכניסה ועד מתי הלימודים? עשינו סדר וחזרנו עם תשובות.
1 צפייה בגלריה
בדיקות האנטיגן שמחולקות לילדים
בדיקות האנטיגן שמחולקות לילדים
בדיקות האנטיגן שמחולקות לילדים
(צילום: אולגה פרסמן)
קראו גם:
נתחיל מהחשוב ביותר: מאחר וצבע העיר הוא כתום, כל תלמידי העיר מגיל גן ועד כיתות יב' יכולים להגיע למוסדות החינוך מחר, 1.9.21. הגעת התלמידים והתלמידות היא לאחר ביצוע בדיקת אנטיגן שתשובתה שלילית. יש לציין כי העירייה לא יכולה לחייב את ביצוע הבדיקה, אולם זו תסייע רבות למניעת תחלואה במערכת החינוך בפרט ובעיר כולה בכלל.
בימים האחרונים חולקו להורי ילדי הגנים ובתי הספר ערכות אנטיגן לבדיקת קורונה ביתית. הערכות חולקו באופן חד פעמי והן מיועדות לילדות וילדים בטווח הגילאים 3-16. ערכת האנטיגן כוללת מטוש ובאמצעות דגימה פשוטה ניתנת תוך מספר דקות תוצאה- האם הילד חיובי או שלילי לנגיף. את בדיקת האנטיגן יש לבצע בבית היום, יום שלישי, יום לפני החזרה ללימודים.
שימו לב: אם יופיע פס ביקורת אחד בתוצאת הבדיקה, תוצאת הבדיקה שלילית וניתן להגיע ליום הראשון ללימודים. באם יופיעו שני פסים אדומים בתוצאת הבדיקה- תוצאת הבדיקה הינה חיובית, יש להודיע למוסד הלימוד ולבצע בדיקה הבחנתית (PCR).
(סרטון הדרכה מטעם משרד החינוך)
קווים מנחים והנחיות בריאות נוספות:
א. חובת עטית מסיכה לכל המשתתפים במבנה סגור מכיתה א' ומעלה.
ב. שמירת מרחק ככל שניתן.
ג. צוותי הוראה ועובדי מנהלה (לרבות צוותי צהרונים) מחויבים בהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית על פי הנהלים.
ד. הורים וכלל המשתתפים שאינם נמנים על הצוות החינוכי יורשו להיכנס למוסד עם הצגת תו ירוק / בדיקת קורונה שלילית לפי הנהלים.
ה. מגבלות ההתקהלות:
1. במבנה סגור עד 50 משתתפים לכל היותר (כולל תלמידים, צוות חינוכי, הורים וכו').
2. בשטח פתוח עד 100 משתתפים לכל היותר.
3. ואם זה מתקיים גם במבנה וגם בשטח פתוח, עד 100 משתתפים לכל היותר.
ומה לגבי ילדי הגנים? שעות הלימודים בגני הילדים בימי הסתגלות הן: גני הטרום טרום חובה- יום רביעי 1.9.21 לימודים עד 10:00, יום חמישי 2.9.21 ילמדו עד השעה 11:00, יום שישי 3.9.21 לימודים כרגיל עד השעה 12:45. גני טרום חובה וחובה- לימודים לפי המערכת הרגילה החל מהיום הראשון ללימודים.
שלום כיתה א': קבלת ילדי כיתות א' וילדי גנים/ חטיבות צעירות יתקיימו בתנאים הבאים:
א. כניסת הורים ומשתתפים שאינם נמנים על צוות המוסד החינוכי תותנה בהצגת תו ירוק / בדיקה מהירה שלילית תוך 24 שעות.
ב. בתקופת הסתגלות למסגרת חדשה – בשבעת ימיו הראשונים של תלמיד בגן / כיתה במוסד – תותר כניסה ושהייה של עד 10 דקות להורה / אחראי על הקטין ובלבד שלא ימצא בשטח הסגור בגן / כיתה במוסד יותר מהורה / אחראי אחד על תלמיד בכל נקודת זמן.
כל העדכונים - חדשות רחובות