על פי נתוני משרד הבריאות, שכונת רחובות ההולנדית היא שכונה אדומה עם 59 חולים פעילים. כך התבשרו היום (חמישי) תושבי השכונה במערב רחובות. בעירייה המליצו לתושבים להתחסן, ולהשתדל לשמור על ריחוק חברתי.
אך כיצד שומרים על כללי הזהירות כאשר בקופת חולים כללית, המשרתת חלק ניכר מתושבי השכונה, החליטו לסגור את מרפאת הילדים, ואז הודיעו על סגירת המרפאה בכפר גבירול השכנה, ושליחת התושבים לקבל שירות רפואי דווקא ברחובות ההולנדית?
3 צפייה בגלריה
קופת חולים כללית
קופת חולים כללית
קופת חולים כללית
(צילום המחשה: ירון ברנר)
קראו גם:
"לקוחות יקרים, לאור עלייה בתחלואה של נגיף הקורונה ובכדי שנוכל להמשיך להעניק לכם שירות רפואי ואיכותי בזמינות גבוהה, החל מיום ראשון 9.1.2022 ועד להודעה חדשה, מרפאת כפר גבירול תיסגר, וצוות המרפאה יאחד כוחות עם מרפאת רחובות ההולנדית", זו הייתה לשון ההודעה הרשמית שקיבלו היום (חמישי) תושבי כפר גבירול.
ומה קיבלו תושבי ההולנדית?
"לקוחות יקרים, לאור עלייה בתחלואה של נגיף הקורונה ובכדי שנוכל להמשיך להעניק לכם שירות רפואי ואיכותי בזמינות גבוהה, החל מיום ראשון 9.1.2022 ועד להודעה חדשה, רפואת הילדים במרפאת רחובות ההולנדית תיסגר, וצוות המרפאה יאחד כוחות עם מרכז בריאות הילד נס ציונה ויעניק שירותים בכתובת האירוסים 53 מגדלי הקניותר".
3 צפייה בגלריה
רחובות ההולנדית. פייס
רחובות ההולנדית. פייס
רחובות ההולנדית
(צילום: אבי מועלם)
"איך אתם שולחים את כל ילדי רחובות המערבית לקופת חולים צפופה בנס ציונה, ועוד בימי שיא של קורונה?", שואלת בכעס אם, תושבת כפר גבירול, ומוסיפה - "ואיך אתם עוד טוענים שמדובר בצעד שנועד להעניק שירות איכותי ברמה גבוהה?".
"זו פשוט הזנחה של כל ילדי מערב רחובות, שולחים אותנו מחוץ לעיר בשביל שירות בסיסי כמו רפואת ילדים", נשמע הזעם גם ברשתות החברתיות של שתי השכונות.
"לא יתכן שמקבצים שתי שכונות במרפאה אחת בימים של מגיפה ואת כל הילדים שולחים למרפאה עמוסה ורחוקה, שלא כל אחד יכול להגיע אליה! באמת מצפים שניסחב בתחבורה ציבורית עד לנס ציונה במקום לקבל שירות בסיסי במרפאה שבתוך השכונה? זה פשוט זלזול בתושבים ואנחנו מצפים שראש העירייה, רחמים מלול, יתערב ויעצור את המהלך ההזוי הזה שפוגע באלפי תושבים", הוסיפה בזעם אם נוספת.
בעקבות החלטת קופת חולים כללית לסגור את המרפאה בכפר גבירול ולנייד את מבוטחי הקופה 'ברחובות ההולנדית' אל העיר נס ציונה השכנה, פנה חבר מועצת העירייה, גיא צור, אל מנכ"לית קופת חולים 'כללית' רות רלבג.
זאת לאחר חשש לפגיעה בשירותים הרפואיים של תושבי השכונות ויצירת בלבול וחוסר וודאות דווקא בתקופה רגישה ומורכבת זו.
וכך כתב צור:" מגפת הקורונה מביאה עמה שלל אתגרים בריאותיים ולוגיסטיים אך אסור שאלו יבואו על חשבון המבוטחים הזקוקים לשירותים רפואיים בקהילה במהירות נגישות ובסמיכות לבתיהם. ההחלטה של קופת חולים כללית משוללת יסוד ויוצרת תבהלה שאינה במקומה עבור הציבור".
3 צפייה בגלריה
חבר המועצה גיא צור
חבר המועצה גיא צור
חבר המועצה גיא צור
(צילום: פרטי)
עוד הוסיף צור, וכתב כי, "אני מאמין ומקווה שהתערבותך בנושא זה תשנה את ההחלטה ותאפשר את פעילותן הסדרה של כלל מבני ומתחמי הקופה לפי פיזורן הגאוגרפי. אני סמוך ובטוח כפי שאוזני הייתה כרויה לפניות התושבים ומסר מהדהד יוצא באמצעותי אלייך כך לא תישארי אדישה לפנייתם של הרבים".

תגובת קופת חולים כללית

"בשל הזינוק בתחלואת הקורונה מערכת הבריאות מתמודדת עם מחסור באנשי צוות, זאת בעקבות בידודים ותחלואה של הצוותים הרפואיים. לצד זאת נדרשים עוד ועוד צוותי רפואה לטובת טיפול בחולי קורונה ותגבור במתחמי הדיגום והחיסונים.
בכדי להבטיח המשך מתן שירות רפואי נאות, למרות העדר חלק מאנשי הצוות, אנו נאלצים לעשות פעולות לשינוי השירותים באופן זמני.
שירותי רפואת ילדים של רחובות ההולנדית יינתנו במרכז בריאות הילד נס ציונה, שם יתוגבר הצוות הרפואי. מטופלי כפר גבירול ברפואת משפחה יועברו למרפאת רחובות ההולנדית הסמוכה וצוותים של שתי המרפאות יאוחדו.
מתנצלים על אי הנוחות הזמנית, נפעל להשבת הפעילות לסדרה ברגע שהדבר יתאפשר.
צר לנו שחבר המועצה גיא צור מנסה להרוויח הון פוליטי תוך ניתוק מוחלט מהמציאות על חשבון עובדי מערכת הבריאות שעושים ימים כלילות לאורך כל תקופת משבר קורונה כדי לשמור על בריאות הציבור בישראל".
עדכון - מאבק התושבים צלח: לאחר גל התגובות הנזעמות ומאבק התושבים שסוקר כאן, שינתה קופת חולים כללית את ההחלטה והודיעה לתושבי רחובות ההולנדית כי רפואת הילדים תחזור למשכנה הקבוע בתוך השכונה. תושבי השכונה לא יאלצו לנסוע לנס ציונה כפי שתוכנן.
לעדכונים - חדשות רחובות