משרד הפנים אישר למועצת גדרה העלאה חריגה של הארנונה, בנוסף לתוספת הקבועה וכך תושבים רבים הופתעו לגלות חיוב חריג בחשבון הארנונה האחרון שלהם. הסיבה לכך היא שפסיקה חדשה של בית המשפט מאפשרת החל ממרץ 2024 לגבות רטרואקטיבית העלאה במסי ארנונה ועקב המלחמה ודחיית הבחירות המקומיות, צו הארנונה אושר באיחור.
2 צפייה בגלריה
מועצת גדרה
מועצת גדרה
מועצת גדרה
(צילום: אליעד לוי)

כך לדוגמא משפחה שנהגה לקבל חשבון על סך בלבד 1,534 שקל, קיבלה השבוע חשבון על סך 2,089 שקל. "הייתי בשוק, חשבתי שזו טעות. מי גובה חיוב כזה בלי הודעה מראש?", אומרת השבוע תושבת המקום, "יש אנשים שחיוב של 500 שקל נוספים יכול להקפיא להם את החשבון, איך לא לוקחים את זה בחשבון? שלפחות היו מחלקים את זה לתשלומים".

קראו גם:

בפועל העלייה הייתה אמורה לעמוד על כ-100 שקלים בלבד, אך החיוב הרטרואקטיבי הזניק את החשבונות של כל תושבי המועצה ובנוסף, התברר כי העלאה נוספת כבר נרשמת באופק. "לפי הדרישה של המועצה עד תחילת 2025 העלייה תעמוד על 20.85 אחוז", טוענת הפעילה החברתית, מיטל קדוש שארגנה השבוע הפגנה. "הוא ביקש 2 העלאות ואם גם השנייה תאושר המחירים יזנקו יותר.

2 צפייה בגלריה
חשבון ארנונה עדכני בגדרה
חשבון ארנונה עדכני בגדרה
חשבון ארנונה עדכני בגדרה
(צילום: פרטי)

"ראש מועצה שבימים כאלו מעולל לתושבים שלו כאלו מיסים צריך לשים את המפתחות וללכת. כולם מדברים על גירעון אבל עם כל הכבוד, המלחמה גרמה לגירעונות בכל הערים, וכל ראש רשות בוחר איך להתמודד איתה. גם הטענה שחלק מהעלייה שייכת לתקופה שלפני הבחירות לא רלוונטית. את התושבים שמשלמים זה לא מעניין מי החליט".
בעצומה עליה חתמו אלפי תושבים נטען: "התושבים יקרסו כלכלית בשנה הכי קשה בחיים ויממנו עלות של 1.5 מיליון שקלים של שני סגנים בשכר". לטענת קדוש, "יש הכנסות צפויות למועצה, מאזור, מהקאנטרי, פיצויים מבאר טוביה, חייבים לקחת את זה בחשבון ולא להכביד עלינו".

תגובת המועצה


ממועצת גדרה נמסר בתגובה: "גדרה מתמודדת עם הגירעון הגדול ביותר בתולדותיה בשיעור של 75 מיליון שקל, תוצאה של התנהלות חסרת אחריות של הנהלת המועצה הקודמת. עם כניסת הנהלת המועצה החדשה לתפקיד, היא פעלה מול משרד הפנים והצליחה לצמצם את העלאת הארנונה בחצי, וזאת באמצעות הפסקת התקשרויות עם יועצים ומקורבים, ביטול תקנים מיותרים, יציאה למכרזים חדשים ויעילים יותר, והחזרת נכסי מועצה שניתנו למקורבים להנהלה הקודמת ללא תשלום, לשימושה של המועצה.
"חשוב להדגיש כי העלאת הארנונה הנוכחית, בשיעור של 7%, דומה להעלאת הארנונה שנעשתה ב2019. התשלום החד פעמי שקיבלו התושבים ישולם בשני תשלומים למי שמשלם בהוראת קבע. על אף בקשת המועצה, לא ניתן לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה יותר וזאת בשל הוראות משרד הפנים.
"העלאת הארנונה היא חלק קטן מתוך תכנית ההבראה הכוללת שנועדה להציל את גדרה מהגירעון העצום ולהבטיח שירותים איכותיים לתושבים. להבדיל מההתנהלות בעבר, הנהלת המועצה החדשה מתנהלת בשקיפות, ביושרה ותדאג כי כל שקל יחזור לתושבים".