יום עצוב: מאות אנשים הגיעו אל בית העלמין כדי ללוות את מידן קלר בן ה-16 מגדרה, שנפטר במרכז הרפואי שניידר בפתח תקוה. מידן אושפז במצב קשה בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות ונפטר אתמול (שבת) לאחר שמסיבה לא ברורה נותק ממכשיר האקמו שאליו היה מחובר.
4 צפייה בגלריה
רינה ויניב קלר
רינה ויניב קלר
רינה ויניב קלר
(צילום: מוטי קמחי)
אל בית העלמין הגיעו הוריו רינה ויניב ואחיו רומי וקורן. הגיעו גם רבים מחבריו של מידן מבית הספר, שהמומים וכואבים על מותו בטרם עת. הוריו של מידן ספדו לו במהלך הלוויה כשברקע קולות של בכי מר מהקהל.

4 צפייה בגלריה
מידן קלר
מידן קלר
מידן קלר
(צילום: מתוך פייסבוק)

במהלך ההספד של האם רינה היא מיררה בבכי והתקשתה לדבר: "ילד יפה שלי, כבר כשהגעת לאוויר העולם בכיתי מאושר. איזה תינוק יפה, הלב שלי התרחב ברמות שאי אפשר לתאר אותן. את השם שבחרתי לך ידעתי עוד כשהיית בבטן. ידעתי שאני רוצה להנציח את סבא וסבתא שהיו כל כך משמעותיים בחיי.. כל כך הרבה עברת בשנים האלה, ומכל דבר צמחת עוד קצת. בדרכך שלך למדתי וצמחתי גם אני. היית חלק בלתי נפרד ממני, הרגשתי אותך בכל רמ"ח איבריי. כמה כיף עשינו יחד: טיול לאמסטרדם, החיבור שלנו, הסרטים שלנו, היינו ממש חברים.

4 צפייה בגלריה
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
(צילום: מוטי קמחי)

"אני קוראת את הדברים שכותבים עליך באתרים וכל כך גאה בך. עשית מצווה גדולה, ובזכותך הרבה ילדים מבינים את הנזק מסיגריות אלקטרוניות. המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו – אתה יודע כמה עולמות הצלת? דאגת תמיד לחלשים ונתת כבוד לכל אדם באשר הוא – אלה היו הערכים עליהם גדלת. תנוח על משכבך ילד שלי, לך לסבא וסבתא שישמרו עליך מלמעלה. תשמור גם עלינו, כי נשארנו שבורים ומרוסקים. הלב שלי לעולם לא יחזור להיות שלם בלעדיך".
יריב, אבא של מידן, אמר בהספד: "אתה הולך מאיתנו, אבל תשמור עלינו מלמעלה. אנחנו נמשיך את חיינו כשאנו זוכרים אותך. כל כך הרבה אהבו אותך, קידשת את החיים. תדע שתמיד תהיה אהוב".

4 צפייה בגלריה
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
(צילום: מוטי קמחי)

בתוך כך, נמשכת הבדיקה בשניידר בנוגע לרגעים הטראגיים שבהם מידן נותק ממכשיר האקמו. מהמרכז הרפואי נמסרה היום התגובה הבאה:
"ביחידה לטיפול נמרץ לב, הילדים מנוטרים ונמצאים תחת השגחה צמודה בכל עת. ביחידה נמצא צוות רפואי וסיעודי 24 שעות ביממה. המשפחות עוברות תדרוך מלא על ידי הצוות הרפואי, כולל בנושא הבטיחות והסיכונים במערכת ה-ECMO. הסבר ניתן גם לילדים, בהתאם לגילם.
"תהליך האשפוז על מערכת ECMO הוא תהליך שעשוי להימשך שבועות רבים. לפיכך קיימת תמיד עדיפות רפואית ונפשית לאפשר לילדים להיות בהכרה מלאה, לאפשר להם לתקשר עם משפחתם והצוות הרפואי, דבר המסייע בתהליך ההחלמה.

קראו גם:

מניעת תזוזה חופשית של המטופל אף פעם אינה ברירת המחדל שלנו בטיפול בילדים והיא מתבצעת רק במקרים ספציפיים. היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים מובילה את תחום ה- ECMO בילדים - טכנולוגיה מורכבת לתמיכה חוץ גופית, המחליפה את פעילות הלב והריאות. במשך למעלה משני עשורים טופלו במרכז שניידר מאות תינוקות, ילדים ובני נוער במערכת זו, באלפי ימי אשפוז וחייהם של רבים מהם ניצלו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".