סוף עידן קולינארי: מסעדת הלופט המיתולוגית שבאזור התעשייה הישן בראשון לציון נסגרת אחרי 22 שנה. בהודעה שנשלחה ללקוחות נפרד צוות המקום מהסועדים הוותיקים: "הגיע הזמן לצערנו להיפרד. אחרי 22 שנות פעילות החלטנו לשנות כיוון ולצאת לדרך חדשה".
2 צפייה בגלריה
מסעדת הלופט בראשון לציון
מסעדת הלופט בראשון לציון
מסעדת הלופט בראשון לציון
(צילום: אתר המסעדה)
המסעדה תיסגר סופית ב-4 באפריל, יממה לפני ליל הסדר, והיא תקיים ערב חגיגי שיסמל תקופה שלא תחזור. "זו היתה החלטה שהגיעה ממקום שלם ומושכל, אנחנו כבר שנה מדברים על זה", מספר ל-mynet אחד הבעלים, אמנון ישר.
ידעתם שזה מגיע?
"עבורנו זה היה צפוי, קרם עור וגידים כבר הרבה זמן. נכון שהיו ניסיונות והשקענו, אבל נוצרה הזדמנות לצאת בצורה מסודרת ועם ראש מורם והחלטנו שהגיע הזמן. הגיעה השעה למצוא את עצמנו במקומות אחרים ולהתכנס חזרה למשפחה ולחיים שפויים".
מה גרם לכם לקבל את ההחלטה?
"המציאות הפכה ליותר ויותר קשה. זה היה מכלול של כמה דברים, יוקר המחייה, אי הוודאות שיש במדינה וגם המחסור החמור בעובדים, שזהו תופעה ארצית. היינו בסיטואציה שעבדנו 24/7, ממלאים תפקידים של כל העובדים. כמובן שלא היתה לנו בעיה לעשות את זה אבל זה כבר הגיע על חשבון הניהול והפיתוח של המקום, כבר לא היה לנו זמן להתעסק במה שצריך".

2 צפייה בגלריה
מסעדת הלופט בראשון לציון
מסעדת הלופט בראשון לציון
"יוקר המחיה ואי הוודאות". הלופט
(צילום: אתר המסעדה)

חשבתם למכור?
"היו רעיונות, אבל מה שקרה היה הכי טוב מבחינתנו, כי זה מקום שלנו, לא רצינו שהוא יעבור למישהו אחר שימשיך את השם. היה חשוב לנו שהלופט ישאר המוסד שהוא היה".
למה הכי תתגעגע במסעדה?
"לעובדים שלי וללקוחות, יצרנו מעגל גדול וותיק. מבחינת המנות, מניח שלא אתגעגע כי יש לי את כל המתכונים" הוא מוסיף בצחוק, "אבל יודע שהלקוחות יתגעגעו למנות המיוחדות שלנו, כמו המבורגר כבד אווז וגם הפטריות הממולאות, מנה ישנה שאף פעם לא ויתרו עליה. יום לפני ערב חג יהיה יום העבודה האחרון שלנו וזהו, נצא מעבדות לחירות, תרתי משמע".

קראו גם:

כזכור, המסעדה התמודדה עם שתי שריפות ב-2021, הראשונה במרץ, אז נגרם בעיקר נזק למטבח. השנייה פרצה בדצמבר ואז כבר נגרם למקום נזק כבד, אך הבעלים השקיע כסף רב על מנת לשפץ אותה ואף השיק אותה בפתיחה חגיגית עם תפריט חדש עמוס במנות יוקרתיות והמבורגר שהפך את המקום לאייקוני.
אם כבר זממתם על השטח, כדאי שתדעו שמקום הלופט יפתח במקום סניף של גרקו, מסעדה יוונית.